A nehéz piaci környezetnek köszönhetően 2011-ben immár tízszer annyian (440 ezren) döntöttek használtautó vásárlás mellett, mint ahányan (45 ezren) az új autókat kínáló szalonokat keresték fel. Ez jelentős változás az 5-10 évvel ezelőtti viszonyokhoz képest, amikor rövid ideig fele-fele arányban oszlott meg a forgalom új és használt autókra.
Noha az idei első két hónapban több mint 30 százalékkal nőtt tavalyhoz képest az újautók eladása, és ezzel párhuzamosan a használtpiacon enyhén csökkent a forgalom (66 ezer helyett 57 ezer talált új gazdára), az egész év tekintetében nem valószínűsíti a trend tartós fennmaradását Harka László, a PBA Biztosítási Alkusz Kft. vendor üzletágának igazgatója. Véleményük szerint inkább a szabályozói változásokat reagálta le az újautó-piac az év elején, de nem ez lesz jellemző az egész évre.
A regisztrációs adó csökkentése feltétlenül kedvezni fog a jobb állapotú külföldi használtautó importnak, miközben már 2011-ben is jelentősen nőtt az - mondta Harka László. Január és február folyamán a Datahouse adatai szerint több mint kétszeresére ugrott 2011 hasonló időszakához képest a használtautó behozatal.
„Megfigyelhető tendencia, hogy két-három, egykor csak kavicsos fedetlen udvaron működő kereskedő összeáll, kibérelnek egy korábban márkaszalonként funkcionáló, mára elhagyott „üvegpalotát”, és így eggyel feljebb lépve tudják folytatni a kereskedést.” – magyarázza Harka László. „Az új környezet egyszerre jelent költségcsökkentést, ugyanakkor emeli színvonalukat és presztízsüket, miközben a kínált végfelhasználói ár nem feltétlenül emelkedik, tehát kedvezőbb a vásárlónak nyújtott élmény, és az árrés javulására is van esélyük.”