A bíróság közigazgatási eljárásban megállapította, hogy az Autórádió pályázata nem felelt meg a formai követelményeknek, mert az nem volt a pályázati kiírás formai követelményeinek megfelelően aláírva.
A médiatanácsnak a pályáztatást nem kell megismételnie, de új határozathozatala során az érvénytelenséget vizsgálnia kell, és új döntést kell hoznia a nyertest illetően. A pályázati pontozás értelmében az Autórádió 66, míg a második legmagasabb pontszámot elért Klubrádió 65 pontot kapott a lehetséges 71-ből.
A médiatanács tavaly júliusban írt ki pályázatot a budapesti 95,3 MHz-es körzeti frekvencia hasznosítására, döntését – amely szerint hét évre az Autórádió Műsorszolgáltató Kft. nyerte azt el – decemberben hozta meg. A Klubrádió ezt a határozatot támadta meg, kérve annak hatályon kívül helyezését és a médiatanács új eljárásra kötelezését, valamint kérte a döntés megváltoztatását.
A rádió a pályázatok értékelését, a pontozást sérelmezte, szerinte a nyertes pályázat nem felelt meg a kiírás alaki és tartalmi követelményeinek. A Klubrádió kifogásolta, hogy az Autórádió nem cégszerűen írta alá a pályázatát, és vitatta a nyertes által tett díjajánlatot, mert úgy vélte: egyetlen budapesti regionális rádió sem tud évente 75 millió forintos díjtételt kitermelni. (A több mint 1,8 millió emberhez eljutó kereskedelmi frekvenciát csaknem 53 millió forintos műsorszolgáltatási alapdíjjal pályáztatta meg a médiatanács.
A Klubrádió összesen 55 millió, míg az Autórádió 75 millió forintos díjajánlatot tett. ) A Klubrádió tartalmilag is kifogásolta a nyertes pályázatot, valamint annak elbírálását, vagyis a médiatanács pontozását, mert úgy vélte: az Autórádió a szubjektív értékelési szempontok között olyan műsorelemre kapott pontot, amelyet már az objektív szempontok között is értékelt a médiatanács, vagyis a testület ezzel megsértette a kétszeres értékelés tilalmát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.