BUX 39,352.08
+0.24%
BUMIX 3,714.21
-0.90%
CETOP20 1,755.75
+0.47%
OTP 8,158
+0.07%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-2.33%
0.00%
ZWACK 18,700
+0.27%
0.00%
ANY 1,560
-0.95%
RABA 1,075
-2.27%
+1.39%
-1.54%
-0.65%
+1.48%
+1.44%
+2.38%
-4.24%
0.00%
+2.70%
OTT1 149.2
0.00%
-1.36%
MOL 2,902
-1.02%
-2.44%
ALTEO 2,350
-0.84%
-8.11%
-2.37%
EHEP 1,020
+2.00%
0.00%
0.00%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
+0.26%
-2.69%
-3.32%
0.00%
-2.23%
-0.83%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
-0.90%
NAP 1,238
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Gyakoribb a szolgáltatóváltás

Ma már azok az előfizetők váltanak a leggyakrabban szolgáltatót, akik elégedetlenek a meglévőnek a mobilinternet-szolgáltatásával. Ezt állapította meg egy nemzetközi felmérés, amelyben több mint 16 ezer előfizetőt kérdeztek meg. A kutatásban részt vevők 40 százaléka rendszeresen használja a mobil-szélessávú szolgáltatásokat, és ez utóbbiaknak több mint a fele már váltott szolgáltatót, míg 40 százalékuk erre készül a következő egy év során.

Az NSN megbízásából készült felmérés elsősorban arra mutatott rá, hogy a mobil-szélessáv minőségének hatása az ügyfélmegtartásra jelentősen növekedett 2011-ben. A hálózati lefedettség és a hangminőség volt a legfontosabb követelmény 2010-ben, és ezek 2011-ben is a főbb kritériumok között szerepelnek. Ugyanakkor a „fejlett szolgáltatások gyakori használói” kategóriába sorolt felhasználók már a hálózati lefedettséggel és a hangminőséggel hasonló fontosságúnak tartják a széles sáv minőségét annak eldöntésében, hogy lecseréljék-e a szolgáltatójukat.

Azok az előfizetők, akik először választanak szolgáltatót, valamint azok, akik az elmúlt fél évben váltottak, szintén a hangminőséget, a hálózati lefedettséget és a mobil-szélessáv minőségét jelölték meg a három legfontosabb szempontnak a szolgáltató kiválasztásánál. A jelentés szerint az ügyfelek a következő néhány év legfontosabb szolgáltatásaként értékelték a mobil-szélessávot. Általánosságban elmondható ugyanakkor az is, hogy a mobilinternet minősége mellett az ügyfelek körében még az előnytelen szerződéses feltételek, a készülékek és hangszolgáltatások magas ára, a hátrányos díjcsomagok, a szolgáltatók készülékportfóliója is okot ad az elégedetlenségre.

Hazai helyzet

Magyarországon hivatalosan csak a számhordozhatóság nyomán bekövetkező szolgáltatóváltást méri a szakhatóság, és az általa kimutatott érték a vezetékes szolgáltatót váltókat is rögzíti. Legutóbbi adatai szerint a szolgáltatóváltást megkönnyítő számhordozhatóság keretében 2004. január és 2012. január között összesen 654 ezer számot hordoztak át más operátorhoz, ez az érték a múlt év végén 643 ezer volt.


Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek