BUX 39,707.19
+0.96%
BUMIX 3,780.03
+1.95%
CETOP20 1,793.99
-0.41%
OTP 8,534
+1.72%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+0.47%
+0.59%
+0.20%
ZWACK 18,500
-0.27%
+4.97%
ANY 1,565
-1.26%
RABA 1,125
+2.27%
0.00%
+3.42%
+2.58%
-1.90%
+1.81%
+5.69%
+0.92%
0.00%
-1.22%
OTT1 149.2
0.00%
+23.89%
MOL 2,950
+1.30%
+3.64%
ALTEO 2,410
+2.12%
0.00%
0.00%
EHEP 1,050
+1.94%
0.00%
+0.77%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+11.94%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
-0.39%
0.00%
-3.45%
+0.40%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
-0.46%
NAP 1,240
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Filmek háttérképei csábíthatják a turistákat

Jó hír a filmiparnak, hogy megújította film- és médiatámogatási rendszerét a Médiatanács, és a tavalyi 446 millióról 645 millióra emelkedik a filmek készítésére fordítható keretösszeg.

Ráadásul egy helyett három alkalommal is beadhatnak pályázatot a filmkészítők. „Olyan pályázati rendszert kell felépíteni, amelyben biztosítva van a közpénzek felelős felhasználása, és a folyamat minden elemében transzparens. Meggyőződésem, hogy az alkotói szabadságot semmi nem korlátozhatja, de szeretnénk könnyíteni a pályázók adminisztratív terhein is. Célunk, hogy 2013 elejétől rendszerünk alkalmas legyen az online pályáztatásra” – mondta Kollarik Tamás, a Médiatanács tagja.

Szintén biztató fejlődése a szakmának, hogy ha nehezen is, de Magyarországon is megszületett mára a filmipar és a turizmus közötti együttműködésből a filmturizmus, amely napjainkra az egyik húzóágazat lett. A világon egyre több város, kulturális vagy természeti látnivaló válik turistalátványossággá egy-egy mozifilm bemutatóját követően.

A filmek jeleneteiben látható helyszíneken sok esetben szabályos turistainvázió kezdődik, hatalmas bevételhez juttatva a helyi vállalkozókat. A jordániai Petrát Steven Spielberg tette újra népszerűvé az Indiana Jones és az utolsó keresztes lovag című film zárójelenetével. A Borat című film bemutatása óta soha nem tapasztalt turisztikai érdeklődés indult Kazahsztán iránt. A Gyűrűk Ura miatt pedig Új-Zélandra özönlöttek a rajongók.

„A hazánkban készülő filmes produkciók növekvő száma is jelzi, hogy a filmipar a filmturizmussal karöltve nagy jövő elé néz. Közös célunk a külföldi filmes megbízások számának gyarapítása, Magyarország mint attraktív és költséghatékony desztináció népszerűsítése” – mondta Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója. Terveik szerint egykapus ügyintézéssel segítenék a hazánkba érkező külföldi produkciók munkájának összehangoltságát és a filmturizmust.

Mára a szakma is felismerte: egy-egy nagysikerű filmnél nem is kell jobb reklám egy város vagy régió idegenforgalmának fellendítéséhez. Az utazásszervezők a sikerfilmeket mozgóképben megjelenő utazási ajánlatnak tekintik, és eszerint alakítják kínálatukat. Budapesten is egyre gyakrabban zárnak le utcákat filmforgatás miatt, jelenleg Bruce Willis és stábja dolgozik a Die Hard 5 jelenetein.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek