Saját app store-t indít a Facebook
A világ legnagyobb közösségi portáljának közlése szerint az app store célja, hogy megkönnyítse a Facebook-alkalmazások íróinak helyzetét. Az app store-ban mobil webre, Androidra vagy iOS-re optimalizált mobilszoftverek kapnak majd helyet, az ígéretek szerint heteken belül. A vállalat célja nem a mennyiség, hanem az olyan, kifejezetten a Facebookra tervezett alkalmazások kifejlesztésének bátorítása, mint a Pinterest, a Draw Something vagy a Viddy. A Facebook közlése szerint a rendszerrel egyszerű megoldást kínálnak azoknak a szoftveríróknak, akik pénzbefizetés ellenében kínálják az alkalmazásaikat.
A gyűjteményben a felhasználók a saját mobilkészülékükkel kompatibilis alkalmazások között böngészhetnek, amelyet azután vagy az App Store-on vagy a Google Play-en keresztül tölthetnek le. A Facebook-közösség jelenleg 900 millió tagot számlál, ezért logikus lépés volt a saját app center létrehozása. A portált márciusban 488 millió egyéni látogató nyitotta meg mobileszközön keresztül, ez pedig egyrészt jó hír, másrészt fenyegetés, mivel a Facebook kimutatásai szerint a reklámletöltések nem növekednek ennek megfelelően.
A nagy kérdés a piac számára az, hogyan tudja a portál a mobileszközök térhódítását a saját bevétel-növekedésére lefordítani. Ugyan a "szponzorált sztorikkal" a cég már megkezdte a mobilverziók kiaknázását, egyelőre óvatos az új, profitgenerálásra használható mobil funkciókkal. A Rethink-Wireless meglátása szerint a Facebok komplex rendszerben képzeli el a mobilalkalmazás jövőjét, ahol a core tevékenységet az üzenetküldő és az app szolgáltatások egységes keretbe foglalják. Ezzel a cég felvehetné a harcot a már sikeres mobilplatformot működtető riválisok, így a Google és az Apple ellen.