BUX 39,256.26
0.00%
BUMIX 3,747.98
0.00%
CETOP20 1,747.54
0.00%
OTP 8,152
0.00%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
ZWACK 18,650
0.00%
0.00%
ANY 1,575
0.00%
RABA 1,100
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
OPUS 166.6
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,932
0.00%
DELTA 38.95
0.00%
ALTEO 2,370
0.00%
0.00%
EHEP 1,000
0.00%
0.00%
0.00%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
0.00%
NAP 1,238
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Saját app store-t indít a Facebook

A Facebook ígéretei szerint az alkalmazásokat egybegyűjtő elektronikus üzlet heteken belül elindulhat több operációs rendszeren.

A világ legnagyobb közösségi portáljának közlése szerint az app store célja, hogy megkönnyítse a Facebook-alkalmazások íróinak helyzetét. Az app store-ban mobil webre, Androidra vagy iOS-re optimalizált mobilszoftverek kapnak majd helyet, az ígéretek szerint heteken belül. A vállalat célja nem a mennyiség, hanem az olyan, kifejezetten a Facebookra tervezett alkalmazások kifejlesztésének bátorítása, mint a Pinterest, a Draw Something vagy a Viddy. A Facebook közlése szerint a rendszerrel egyszerű megoldást kínálnak azoknak a szoftveríróknak, akik pénzbefizetés ellenében kínálják az alkalmazásaikat.

A gyűjteményben a felhasználók a saját mobilkészülékükkel kompatibilis alkalmazások között böngészhetnek, amelyet azután vagy az App Store-on vagy a Google Play-en keresztül tölthetnek le. A Facebook-közösség jelenleg 900 millió tagot számlál, ezért logikus lépés volt a saját app center létrehozása. A portált márciusban 488 millió egyéni látogató nyitotta meg mobileszközön keresztül, ez pedig egyrészt jó hír, másrészt fenyegetés, mivel a Facebook kimutatásai szerint a reklámletöltések nem növekednek ennek megfelelően.

A nagy kérdés a piac számára az, hogyan tudja a portál a mobileszközök térhódítását a saját bevétel-növekedésére lefordítani. Ugyan a "szponzorált sztorikkal" a cég már megkezdte a mobilverziók kiaknázását, egyelőre óvatos az új, profitgenerálásra használható mobil funkciókkal. A Rethink-Wireless meglátása szerint a Facebok komplex rendszerben képzeli el a mobilalkalmazás jövőjét, ahol a core tevékenységet az üzenetküldő és az app szolgáltatások egységes keretbe foglalják. Ezzel a cég felvehetné a harcot a már sikeres mobilplatformot működtető riválisok, így a Google és az Apple ellen.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek