BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ugyanaz a cipő Shuangxing néven 20 euró, Nike-ként 100

Ha Kína nem gyorsítja fel saját márkaneveinek világpiaci bevezetését, továbbra is olcsón dolgozó bérgyártó marad. A budapesti Asia Centerben lévő CBTC kereskedelmi központ ebben nyújt segítséget a kínai gyártóknak.

A Radio China honlapja Wang Hait, a csingdaói cipő- és gumiabroncsgyártó ipari csoport, a Shuangxing vezérigazgatóját idézi: „Az általunk Európába szállított abroncsok európai márkanévvel kétezer eurót érnek, azonban a ­Shuangxing névvel csupán ötszáz eurót. ­Nike márkanevű sportcipőnk több mint 100 eurót jelent, azonban a ­Shuangxing márkával csak 20 eurót”.

Ba Shusong, a kínai Államtanács kutatóintézetének helyettes vezetője rámutatott, hogy a vállalatok számára a bérgyártás kevesebb, de biztos gazdasági nyereséget hoz. Ennek ellenére is a márkaépítésre többet kell áldozni, legyen szó pénzről, technológiáról vagy munkaerőről.

Csincsiang városban van Kína legtöbb magánvállalata és márkája, így például a Peak sportruha, az Anta sportcipő, a K-boxing és a Lilanz férfiruha. Ezek a márkák már a nyolcvanas évek óta reklámozzák a termékeiket a vezető kínai médiumokban, de az utóbbi években ki kellett lépniük a világpiacra is.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.