Cégvilág

Így csábít a Shell

Az elmúlt hónapokban élénkül az európai, s benne a magyarországi benzin- és dízelpiac is a Shell tapasztalatai szerint, igaz, a forgalom felpezsdítésében szerepük van maguknak az eladóknak is. Az angol-holland cég például új termékekkel, shopjai fejlesztésével, árkedvezménnyel csábítja az autósokat.

Az elmúlt hónapokban élénkült az európai benzin- és dízelpiac az angol-holland Shell csoport tapasztalatai szerint. „Nőttek a cég magyarországi eladásai is, sőt, a piaci részesedése is nagyobb lett” – válaszolt a Világgazdaságnak Kapitány István, az angol-holland csoport európai kiskereskedelemért felelős alelnöke.

A magyarországi értékesítés bővülése mögött a piaci tényezők mellett több olyan intézkedés is áll, amelyekkel a Shell a válság miatt megromlott, illetve a verseny miatt megnehezült értékesítése lehetőségekre válaszolt. (Mellesleg hasonlóan reagált a cég e folyamatokra külföldön is, továbbá nagyjából hasonlókat léptek a riválisai is.) Az előremenekülés egyik útja egy-egy új üzemanyag típus tavalyi és idei bevezetése volt. A Shell 2011-ben piacra dobott dízelje és benzinje ugyanannyiba kerül, mint az addig is forgalmazott alaptermék, de fajlagosan kevesebbet kell belőlük használni. A múlt héten bevezetett – és a Ferrarival kifejlesztett üzemanyag – az extra kategóriában jelent új minőséget. A világ több mint 90 országban jelen lévő csoport évi 1,1 milliárd dollárt fordít kutatásra és fejlesztésre.

Hozzáfogott a cég a töltőállomásoknál lévő boltok kínálatának és szolgáltatásainak bővítéséhez is, emiatt azonban magukat boltokat is át kell alakítania. A munka az év elején indult, és bár eredetileg 2-3 évesre tervezték, az év végére végeznek velük. Ekkorra a Shell Magyarország Zrt. minden töltőállomásán kaphatók majd egyebek között meleg, elvihető és helyben készült élelmiszerek is. (A Shell Magyarországon 234 töltőállomást üzemeltet, ezzel a Mol mögött a hazai üzemanyag-kiskereskedelem második legnagyobb szereplője. Kútjaiból 51-et a Tescótól bérel.)

A beruházás költségeit Kapitány István nem árulta el, viszont elmondta, hogy az autópályák használatával jelentős szinergiák érvényesülhetnek az egymáshoz közeli országokban lévő shopok áruellátásában. A magyarországi autópályákon ezen felül árkedvezményt is bevetett a Shell: literenként akár 16 forinttal is olcsóbban adja annak a benzint és a dízelt, aki a kút shopjában vásárol legalább 1100 forintért. A boltok fejlesztése azért is nagyon fontos – ahogyan más üzemenyag-kiskereskedőknek is –, mert forgalmuk folyamatosan nő. Könnyebbséget remél Magyarországon a Shell a válságadó év végi kivezetésétől is.

További részletek a hétfői Világgazdaságban.

Shell Kapitány István Ferrari shop
Kapcsolódó cikkek