BUX 42,018.34
+1.31%
BUMIX 3,960.83
+1.57%
CETOP20 1,970.31
0.00%
OTP 10,065
-2.19%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+0.28%
-0.61%
ZWACK 17,050
0.00%
0.00%
ANY 1,610
+0.62%
RABA 1,170
+1.30%
0.00%
-0.61%
+6.85%
0.00%
OPUS 191.8
+4.24%
+12.89%
0.00%
0.00%
+2.33%
OTT1 149.2
0.00%
+4.04%
MOL 2,710
-0.22%
0.00%
ALTEO 2,390
+1.70%
-9.09%
+0.60%
EHEP 1,550
+2.31%
0.00%
+0.77%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.52%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
-4.42%
0.00%
+1.48%
+7.14%
+3.75%
-0.83%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
+4.55%
NAP 1,180
+0.68%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Megafúzió a légi közlekedésben

Ősszel alakulhat meg az a közös vállalat, amelyről jelenleg tárgyalásokat folytat az Air France-KLM francia-holland csoport és az Etihad, az Egyesült Arab Emírségek nemzeti légitársasága - írta kedden a Le Figaro című francia napilap.

Joost Ruentol, a KLM szóvivője korábban már megerősítette, hogy a két fél egy közös vállalat létrehozásán gondolkodik, de részleteket nem árult el. A francia lap úgy értesült, hogy a cég megalakulását ősszel fogják bejelenteni és annak része lesz a második legjelentősebb német légitársaság, az Air Berlin is, amelyben az Etihadnak 30 százalékos üzletrésze van. Később bevennék az Alitaliát is, amelynek 25 százalékos tulajdonosa az Air France.

A francia-holland csoport kedden nem kívánta kommentálni az értesülést. Jean-Cyril Spinetta elnök korábban arról beszélt, hogy kereskedelmi szövetségre készülnek az Etihaddal. Az év elején azt mondta, hogy olyan megállapodásra van szükség, amely mind a két félnek rentábilis. A Le Figarónak viszont mindkét fél megerősítette, hogy a megállapodás nem érinti a légitársaságok tőkéjét. Az Etihad június elején cáfolta, hogy tőkeösszevonásra készülne a francia-holland konkurenssel.

A lap szerint a két légitársaság valójában egy Európa és a Közel-Kelet közötti légifolyosót szeretne létrehozni. Azon útvonalakról folynak jelenleg a tárgyalások, amelyeken a létrehozandó közös vállalat fog repülni, valamint tárgyalnak a szükséges járatok számáról, az árakról, a marketingpolitikáról és a nyereség megosztásának feltételeiről is.
Az Air France-KLM-nek 2007 óta van már egy hasonló közös vállalata az amerikai Delta Airlines-szal és az Alitaliával, amelynek köszönhetően Európából induló tengerentúli járatok jelentős részén rajta tartja a kezét.

A kemény konkurencia és az emelkedő kerozinárak a francia-holland konszernt is megviselik, tavaly a vállalat 800 millió eurós veszteséget szenvedett el. Az Air France-KLM persze még így is jóval nagyobb az Etihadnál: 71,3 milliós utast szállít, amely duplája az emírségek-beli cég forgalmának. Flottája 609 gépből áll, szemben az Etihad 168 utasszállítójával.

 

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek