BUX 41,779.48
+0.74%
BUMIX 3,950.99
+1.32%
CETOP20 1,976.81
+0.33%
OTP 9,904
-3.75%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.14%
-0.61%
ZWACK 17,050
0.00%
0.00%
ANY 1,620
+1.25%
RABA 1,180
+2.16%
-4.29%
-0.24%
+6.16%
-0.92%
OPUS 188.8
+2.61%
+11.11%
-0.74%
0.00%
+2.74%
OTT1 149.2
0.00%
+3.54%
MOL 2,700
-0.59%
0.00%
ALTEO 2,390
+1.70%
-9.09%
+0.40%
EHEP 1,590
+4.95%
0.00%
+0.64%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.20%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
-0.47%
0.00%
+1.48%
+5.71%
+4.38%
+2.48%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
+4.09%
NAP 1,190
+1.54%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

"Vérfürdő zajlik az európai autópiacon"

A Volkswagen konszern felszólította Sergio Marchionnét, hogy mondjon le az európai autógyártók szövetségének (ACEA) elnöki posztjáról. Erre sosem volt példa az iparág történetében.

A Volkswagen azért szólította fel az ACEA-elnököt lemondásra, mert Sergio Marchionne, aki egyben a Fiat-Chrysler csoport vezetője, a napokban egy interjúban kijelentette: vérfürdő zajlik az európai személyautó piacon a fogyasztói árak és vérfürdő az árrések terén". A gazdasági diplomáciában példátlan, hogy egy konszern egy másik konszern vezetőjének nyilatkozatát minősíthetetlennek, őt magát pedig a szakszövetség elviselhetetlen elnökének nevezi.

Marchionne ugyanakkor arról ismert, hogy harcosan kiáll az általa vezetett Fiat-Chrysler csoport és – ami különösen fontos – az európai autóipar érdekeiért.

Most mégis lemondásra szólítják föl, mert átlépett egy láthatatlan, de annál fontosabb határvonalat. Az olasz ugyanis kijelentette: a VW túl agresszív árpolitikát folytat, pedig amúgy is nagyon feszült a helyzet az EU-piacán.

"Most egyszerre szembesülünk az összes, az iparágat az elmúlt években sújtó megoldatlan problémával" – jelentette ki Sergio Marchionne és ismételten felszólította az Európai Bizottságot, hogy cselekedjen végre. Szerinte Brüsszelnek koordinálnia kellene az EU autóiparának racionalizálását, és hozzá tette, eddig sem a franciák, sem a németek nem csökkentették a kapacitást, pedig az elkerülhetetlen. Ugyanakkor mind Marchionne, mind más iparági vezetők azt róják föl az EB-nek, hogy aláásta a piacukat azzal, hogy két éve szabadkereskedelmi megállapodást kötött Dél-Koreával, s így a Hyunda-Kia csoport jelentős piaci részesedést szerezhetett az unióban. Most pedig Japán következik Dél-Korea után.

Részletek a hétfői Világgazdaságban

Világgazdaság Online-->

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek