A Volkswagen azért szólította fel az ACEA-elnököt lemondásra, mert Sergio Marchionne, aki egyben a Fiat-Chrysler csoport vezetője, a napokban egy interjúban kijelentette: vérfürdő zajlik az európai személyautó piacon a fogyasztói árak és vérfürdő az árrések terén". A gazdasági diplomáciában példátlan, hogy egy konszern egy másik konszern vezetőjének nyilatkozatát minősíthetetlennek, őt magát pedig a szakszövetség elviselhetetlen elnökének nevezi.
Marchionne ugyanakkor arról ismert, hogy harcosan kiáll az általa vezetett Fiat-Chrysler csoport és – ami különösen fontos – az európai autóipar érdekeiért.
Most mégis lemondásra szólítják föl, mert átlépett egy láthatatlan, de annál fontosabb határvonalat. Az olasz ugyanis kijelentette: a VW túl agresszív árpolitikát folytat, pedig amúgy is nagyon feszült a helyzet az EU-piacán.
"Most egyszerre szembesülünk az összes, az iparágat az elmúlt években sújtó megoldatlan problémával" – jelentette ki Sergio Marchionne és ismételten felszólította az Európai Bizottságot, hogy cselekedjen végre. Szerinte Brüsszelnek koordinálnia kellene az EU autóiparának racionalizálását, és hozzá tette, eddig sem a franciák, sem a németek nem csökkentették a kapacitást, pedig az elkerülhetetlen. Ugyanakkor mind Marchionne, mind más iparági vezetők azt róják föl az EB-nek, hogy aláásta a piacukat azzal, hogy két éve szabadkereskedelmi megállapodást kötött Dél-Koreával, s így a Hyunda-Kia csoport jelentős piaci részesedést szerezhetett az unióban. Most pedig Japán következik Dél-Korea után.
Részletek a hétfői Világgazdaságban
Világgazdaság Online-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.