BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Üzleti osztállyal kísérletezik a Wizz Air, de fapados módra

A légitársaság decembertől kínál magasabb kategóriájú helyeket pár vonalon, melyek Budapestet is érintik. A Wizz Air üzleti osztályán azonban nem érdemes olyan ellátásra számítani, mint a hagyományos légitársaságoknál.

Már a Wizz Air sem tud ellenállni a légitársaságok körében terjedő prémiumizációnak, a fapados légitársaság repülőgépein is megjelenik az üzleti osztály. Azonban az olcsó árairól ismert vállalatnál ez is meglehetősen lecsupaszított módon jelenik majd meg decemberben, egyelőre csak néhány járaton.

Vilnius/lithuania,August,23,,2020,(ha-lyj),Wizz,Air,Airbus,A320-200
A Wizz Air is a prémiumszolgáltatások felé mozdul, de fapados módra / Fotó: Karolis Kavolelis / Shutterstock

Ne számítsunk nagy luxusra a Wizz Air üzleti osztályán

A cég kereskedelmi és működési vezetője, Michael Delehan kedden arról beszélt, hogy a lehetőség keretében a középső szék szabadon marad, ami növeli a könyök helyét és megkönnyíti a beszállást, ám más extrákkal nem jár majd. A Bloomberg beszámolója szerint a lehetőség decemberben öt útvonalon indul, egyebek mellett London, Róma és Budapest érintésével.

A Wizz Air üzleti osztályára szóló jegyek nem fognak többe kerülni, mintha két jegyet vennénk, Delehan szerint ugyanis nem nyerészkedni akar a légitársaság a lehetőséggel. Ugyanakkor az utasok nem számíthatnak a hagyományos légitársaságok üzleti osztályán megszokott ellátásra sem, bár később lehetséges, hogy az utasok kapnak egy kávét vagy valami egyszerű frissítőt. 

De egyébként az ezeken a helyeken ülő utasok ugyanazt az ellátást kapják majd, mint a többiek.

A lépés mintegy hat évvel azután következik, hogy Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója pont azért kritizálta a hagyományos légitársaságokat, mert az üzleti osztályok üzemeltetése erősen hozzájárul a karbonkibocsátáshoz.

A magasabb színvonalú szolgáltatások iránt nő a kereslet

A fapados légitársaságok a tengerentúlon is egyre több felső kategóriás kiegészítőt kínálnak, hogy versenyre kelljenek a hagyományos légitársaságokkal, miután egyre nő a kereslet a magasabb színvonalú szolgáltatások iránt. Delehan szerint bár továbbra is erős a kereslet az olcsó európai repülés iránt, de annak is fejlődnie kell.

A Wizz Air mindeközben azért is küzd, hogy ellenőrzés alatt tudja tartani költségeit, amit nehezít, hogy a Pratt & Whitney hajtóművek problémái miatt földre kellett parancsolni gépeket. A légitársaság részvényei az idei év eleje óta mintegy 25 százalékot veszítettek értékükből.

Google News Világgazdaság
A legfrissebb hírekért kövess minket a Világgazdaság.hu Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.