Cégvilág

Világmárkává válna a Harrods

A felső tízezernek szóló hotelláncot alapítana a Harrods katari tulajdonosa, a tervek szerint ugyanezen a néven futó szállodák egyebek mellett New Yorkban, Párizsban, Kínában épülnének majd.

 Aligha meglepő, hogy az építkezések elsősorban olyan területeken indulnak majd, melyek eleve a Qatar Holding birtokában vannak. Ilyen például a Chelsea Barracks Londonban vagy a Costa Smeralda Szardínián, emellett egy maláj ingatlanfejlesztővel is megállapodtak, hogy kidolgozzák a tervet a Kuala Lumpur-i hotel létrehozására.
A Harrods tulajdonosa alapít egy hotelmenedzsment céget is, ennek az lesz majd a feladata, hogy megtalálja azokat a helyszíneket világszerte, melyek szóba jöhetnek hotelnyitás szempontjából.

Mindez csak az első lépés a sorban. A Qatar Holding fő célja bevallottan az, hogy a Harrodsot a luxus- és szabadidőiparágban meghatározó globális vállalatbirodalommá terjessze ki. Ennek első jele már akkor látszott, amikor a közel-keleti cég 2010-ben megvette a Harrodsot tulajdonosától, Mohamed Al Fayedtől 2,2 milliárd dollárért (mintegy 500 milliárd forintért), és egyből közölte: az épület tetején nyitna egy luxushotelt. Később egyre több pénz ölt az ingatlanüzletágba az új tulajdonos, a már említett Chelsea Barracks mellett a londoni One Hyde Park luxusapartman is az övé, és a londoni játékok után az olimpiai falu is katari befektetőkhöz kerül majd.

A holdingnak vannak emellett részesedései a brit Barclays bankban, az LMVH francia luxusbirodalomban, az amerikai Tiffany ékszervállalatban, de a londoni tőzsdében is. A közel-keleti ország ugyanakkor nem csak a luxuságazat felé kacsintgat: a helyi befektetési hatóságé az észak-londoni Camden piac 20 százaléka a Chelsfield ingatlancsoporton keresztül.

világmárka Harrods brand márka
Kapcsolódó cikkek