BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szolgáltató típusú hatóság

A Nemzeti Közlekedési Ha­tóság (NKH) akár fél év alatt 10-15 százalékkal képes felgyorsítani az ügyintézést – mondta Győri Gyula nemrég kinevezett elnök. A szervezet modern, európai közigazgatási szemléletű irányítással kívánja elősegíteni a magyar logisztikai ágazat fejlődését, és inspirálni a vállalkozásokat, hogy a jelenlegi 5-6 százaléknál nagyobb résszel járuljanak hozzá a bruttó hazai össztermék megtermeléséhez.

Magyarország előnyös geopolitikai fekvése számunkra előnyt jelenthet az európai szabad piaci versenyben, például a vasúti és közúti árufuvarozás területén, vagy akár a dunai hajózásban – vallja Győri Gyula, aki szerint ezt a centrális logisztikai adottságunkat még korántsem aknáztuk ki. Ezért fontos feladatai közé sorolja azoknak a korábbi előírásoknak és szabályoknak az ismételt áttekintését és egyszerűsítését, amelyek ma inkább fékezik, mint segítik a hazai vállalkozások versenyképes működését. Saját, korábbi vállalkozói tapasztalatából és a Légügyi Hivatal élén eltöltött másfél év alapján jelentette ki, hogy a párhuzamosságok megszüntetése, a szabályok és az üzleti élet gyakorlatának az idők folyamán kialakult ellentmondásainak feloldásával akár két számjegyű hatékonyságnövekedést lehet elérni ezen a területen. Ehhez az új elnök olyan jól felkészült, fiatal szakembereket nyert meg, akik már a versenyszférában is megmérettették magukat. Így tapasztalhatták, hogy mennyit jelent egy hivatal gyors vagy lassú ügyintézése.

Az NKH elnöke a szolgáltatói típusú hatósági munka, átláthatóbb és logikusabb szabályozás kialakítása, egyszerű hatósági ügyintézés megvalósítása mellett kötelezte el magát. Nem tartja elfogadhatónak, hogy az emberek többségének görcsbe rándul a gyomra, ha egy hivatalban kell ügyet intéznie, mert tart a „packázástól”.

A hatóság évente mintegy két­millió gépjármű műszaki vizsgáztatásért felel. Közúti műszaki közlekedésbiztonsági ellenőrzésben 100 ezer járművet ellenőriztek, mobil vizsgálóállomással 1400 jármű teljes átvizsgálására került sor. Vezetési és pihenőidő tekintetében 278 ezer gépjármű-vezetői munkanapot ellenőriztek. Tengelyterhelés-mérést több mint 11 ezer járműnél végeztek. Az útdíjellenőrzések száma közel 200 ezer volt, a környezetvédelmieké 40 ezer, ezekhez jönnek még az ADR-, a forgalomkorlátozási ellenőrzések, a jármű- és típusengedélyek kiadása.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.