A BMW, az Audi és a Mercedes már „tömegmárka”
A piacszűkülés egyre erőteljesebb, és a kilenc havi összesítés szerint az EU-ban és az EFTA-országokban együttesen csupán 9,724 millió új kocsi került az utakra, ami 7,2 százalékkal marad el a bázistól.
Miután még a német piac is 11 százalékkal szűkült, nem meglepő, hogy olyan márkák forgalma is nagymértékben visszaesett, mint a Volkswagen és az Opel. Másrészt az Európai Unióban dúló pénzügyi válság átértelmezi a kategóriákat. Korábban ugyanis egyértelmű volt, hogy a tömegmárkák alatt azokat értjük, amelyek nagyobb számban értékesítenek, mint a prémium kategóriába tartozók. Ezzel szemben ma azt látjuk, hogy az európai top tizes lista negyedik-ötödik helyén tanyázik a darabszámát növelő BMW és az Audi. És még a szeptemberben némi visszaesést elszenvedett Mercedes is megelőzi a korábban valóban tömegmennyiségben értékesítő Citroent, Fiatot és Toyotát.
Az olasz, spanyol és francia személyautó-piac 18, 26 valamint 37 százalékkal szűkült a múlt hónapban. Nagy-Britanniában viszont a hetedik egymást követő hónapban növekedett a személyautó-forgalom: szeptemberben 8,2 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi szintet. A több mint 359 ezer darab 109 ezerrel több, mint amennyi Németországban gazdára talált.


