BUX 42,896.59
+2.36%
BUMIX 3,980.35
+0.50%
CETOP20 1,992.63
+1.63%
OTP 10,775
+1.84%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+3.46%
+0.56%
+0.20%
ZWACK 17,450
-0.29%
0.00%
ANY 1,640
0.00%
RABA 1,165
0.00%
+3.56%
0.00%
0.00%
+0.46%
OPUS 194.2
+0.52%
+5.88%
-0.61%
0.00%
+5.87%
OTT1 149.2
0.00%
+3.05%
MOL 2,870
+1.27%
-0.75%
ALTEO 2,380
-0.42%
0.00%
+3.83%
EHEP 1,465
-10.94%
-0.70%
-0.76%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+2.11%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
+0.48%
+0.37%
+3.45%
0.00%
-0.31%
+10.71%
GOPD 12,700
+40.80%
OXOTH 3,740
+1.08%
+0.45%
NAP 1,228
+0.16%
+22.22%
-0.96%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

A hazai drogéria piac fele a DM-é

A szeptember 30-án zárult üzleti évben 65,85 milliárd forintról 66,3 milliárdra növelte bruttó érbevételét a Drogerie Markt üzletlánc Magyarországon, így piaci részesedése a teljes piacon 14, míg a drogériák között 50,4 százalék lett – közölte Wolfgang Strasser ügyvezető igazgató.

Az egy évvel ezelőtt előre jelzett hét üzletnyitást is végrehajtotta a cég, így üzleteinek száma 262-re, alkalmazotti állománya pedig a 68 új munkahely révén 2319-re emelkedett.

A DM Ausztria csoporthoz Csehországtól Bulgáriáig tíz ország tartozik azóta, hogy májusban megnyitotta első két üzletét Macedóniában is. A német és osztrák hálózattal együtt összesen 2700 dm-üzletben 43 930 embernek ad munkát a cég, amely az elmúlt üzleti évben 163 új egységet nyitott és több mint 4800 munkahelyet teremtett.

Figyelemre méltó módon a teljes cégcsoport árbevétele – a németországi részkonszernnel együttvéve – az elmúlt években megszakítás nélkül növekedett. A 2009 szeptember végén zárult üzleti évben elért 5,191 milliárd euró után 5,648, majd 6,151 milliárd euró következett. A 2011/12-es gazdasági évben pedig 6,872 milliárd euró lett. Ebből a dm Ausztria csoport Ausztriában és a tíz kelet-európai országban együttesen 4,29 százalékos bővüléssel 1,76 milliárd euró forgalmat ért el. 

Az első nyolc hónapban mintegy 200 milliárd forint bevételt ért el a kiskereskedelem háztartási vegyiárukból és kozmetikumokból. Ez két százalékos növekedést jelent a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva, ám ami az elkelt árumennyiséget illeti, az 3 százalékkal csökkent a bázishoz képest – állapította meg a Nielsen piackutató vállalat.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek