Cégvilág

X-Faktor: 9 millióért szavaznak a nézők hetente

Az ötödik héten 22 és 36 ezer között volt a szavazatok száma az RTL Klub tehetségkutatójában, ami azt jelenti, hogy nagyjából 7 és 12 millió forint közötti összeget költöttek voksolásra a nézők.

Nyilvánosságra hozta az RTL Klub, hogy hogyan alakult az idei X-Faktor során a szavazatok megoszlása. A szerdán közzétett táblázat üzenete az volt, hogy a végső győztes Oláh Gergő magabiztosan nyerte a versenyt, hiszen már az első adásban a szavazatok majd harmadát gyűjtötte be, s minden alkalommal rá voksoltak a legtöbben.

Ennél is érdekesebb azonban, hogy a dokumentum alapján nagyjából visszaszámolható, hogy hány szavazat érkezik egy adás során a versenyzőkre. Az ötödik héten olyan kevés volt a különbség a két utolsó helyen végző énekes között, hogy az RTL Klub a következő adásban – nyilván, azért hogy további szavazásra buzdítsa a nézőket – beszámolt a pontos adatokról. Akkor – bár egyébként ennek a mentorok döntése miatt jelentősége nem lett – 11 szavazat volt az eltérés a két érintett versenyző között. A most nyilvánosságra hozott táblázat alapján ez az összes voks 0,04 százalékának felelt meg, ami azt jelenti, hogy azon a héten, durván 27,5 ezer szavazat érkezett a versenyzőkre.

Fontos ugyanakkor megjegyezni, hogy épp az alacsony különbségből eredő esetleges kerekítési hibák miatt a becslés igen pontatlan lehet a tényleges szám valahol 22 és 36 ezer között van. Nagyságrendileg ugyanakkor ebből már meg lehet határozni, hogy mennyit fordítanak szavazásra a nézők: mivel egy sms, illetve egy hívás díja 330 forint, a voksolásra költött összeg biztosan meghaladta a 7 milliót, de nem érte el a 12-t.

Bár nem törvényszerű, de valószínűsíthető, hogy a műsor későbbi szakaszában, különösen a döntőben több szavazat érkezik, azaz a teljes költés minden bizonnyal 100 milliós nagyságrendű volt.

x-faktor
Kapcsolódó cikkek