Cégvilág

Kétmilliós tévékkel menekül előre az LG

A világ második legnagyobb televízió-gyártója, az LG Electronics Inc. 10 ezer dollár feletti áron értékesíti 55 hüvelykes OLED képernyőjét a dél-koreai piacon, hogy ezzel ellensúlyozza a lapostelevíziók iránti gyengülő keresletet.

A jelenleg legmodernebbnek számító OLED technológiával működő, 55 hüvelykes képátlójú készülék vékonyabb, mint az Apple iPad, a dél-koreai gyártó azt reméli, hogy ezzel a televízióval csábíthatja vissza azokat a vásárlókat, akik ma már inkább a táblagépeiken videóznak, semmint hogy a televíziót használják. A Bloomberg beszámolója szerint a 10 300 dolláros áron (2 millió 274 ezer forint) piacra kerülő készüléket a következő negyedév során vezetik be az észak-amerikai, európai és egyéb ázsiai piacokon.

A Korea Investment & Securities elemzői szerint a kulcskérdés az, hogy az LG képes lesz-e jelentősen csökkenteni az LCD televíziók és az OLED képernyők közötti árrést. Az organikus LED-ekkel szerelt típusok átlagára mintegy kétszerese a hagyományos LED-technológiával dolgozókénak. Seo Won Seok piaci elemző úgy véli, hogy az OLED-televíziók árának 5-7 ezer dollárra kell csökkennie ahhoz, hogy beindulhasson az új szegmens, erre legjobb esetben az év második felében kerülhet sor. Az LG a bemutatóval kapcsolatos közleményében leszögezte: kész arra, hogy gyorsan betöltse a piacvezető szerepet az ágazatban.

A 100 milliárd dolláros televíziós piacon az OLED-ek mutathatják a leggyorsabb növekedést, az iSuppli becslése szerint 2015-ig 2,1 millió darab találhat gazdára, ami főleg annak fényében impozáns eredmény, hogy tavaly mindössze 34 ezer ilyen tévét adtak el.

Az első OLED televíziót a Sony mutatta be még 2007-ben, tavaly júniusban pedig a cég meglepő módon szövetséget kötött a Panasoniccal további OLED készülékek kifejlesztésére. A Sony várhatóan a kilencedik olyan pénzügyi évét zárja majd, amelyben veszteséges a televízió ágazat, a rivális Panasonic pedig várhatóan 8,8 milliárd dolláros veszteséget jelent be a márciussal záruló üzleti évben.

A globális televízió-piac egyébként várhatóan stagnál majd, miután a DisplaySearch adatai szerint a tavalyi évben több mint 4 százalékkal esett 2012-ben.

lapostévé Panasonic oled LG lcd Sony
Kapcsolódó cikkek