A Michelin kedden arról számolt be, hogy adózott eredménye 7 százalékkal nőtt tavaly az egy évvel korábbihoz képest, és 1,57 milliárd eurót tett ki.
A japán Bridgestone után a második helyen álló francia vállalat értékesítési árbevétele 5,8 százalékkal 21,47 milliárd euróra nőtt. Ezen belül a speciális - kerékpár, repülőgép, bányaipari gép - abroncsok eladása 13 százalékkal emelkedett, és ez ellensúlyozni tudta az autógumik forgalmának csökkenését.
A vártnál nagyobb profitra tett szert tavaly a negyedik negyedévben a Goodyear, ami jó egész évi eredményt valószínűsít, az idén azonban már halványabb teljesítményre számít az európai piac gyengélkedése miatt.
A negyedévben 5 milliárd dollár volt a bevétel, 11 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál, miután az eladott abroncsok száma 7 százalékkal 40 millióra esett, jó része az európai piacon.