BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Trafikok: rohamtempóban kell aláírni a szerződést

Dohánybolt Bőven lesz dolguk a Széchenyi Programirodáknak a közeljövőben, hiszen május 6. és május 23. között az elnyert trafikkoncesszió helye szerint illetékes irodákban kell majd aláírni a 20 évre szóló szerződéseket az 5415 darab tendergyőztessel. Ha május 22-ig a nyertes pályázó nem írja alá a dokumentumot, akkor ezt a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a pályázattól való visszalépésnek tekinti. „A nyertes pályázónak a választott működési formára vonatkozóan megkövetelt feltételeket az aláírás napjától számított 90 napon belül kell igazolnia a szükséges dokumentumok rendelkezésre bocsátásával. Ezen 90 napos jogvesztő határidő elmulasztása esetén a koncessziós szerződés a későbbiekben nem írható alá és a tevékenység nem kezdhető meg” – tájékoztatta a nyerteseket a Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt.
A nemzeti dohányboltok elvileg július 1-jén nyitnak. Ráadásul ez még csak az első hullám, hiszen április 29-től a maradék, eddig senkinek sem kellő 1417 trafikra újra lehet pályázni.

A trafikpályázat eredményeinek közzététele miatt növekedett a hívások száma a Magyar Dohány Kiskereskedők Egyesületénél is. „Képzésekkel és szakmai programokkal készítjük fel a kiskereskedőket az új piaci szabályokhoz való alkalmazkodásra” – mondta Lengyel Antal, az egyesület elnöke. A szervezet nemrég együttműködési megállapodást kötött a hazai dohányvertikum jelentős szereplőit (köztük a BAT Pécsi Dohánygyár, a Continental Dohányipari Zrt.) tömörítő Dohányipari Befektetők Magyarországi Szövetségével (DBMSZ) annak érdekében, hogy az új rendszerre történő átállás zökkenőmentes legyen. „Az illegális kereskedelem térnyerése nemcsak a dohánytermék-kiskereskedők, de a teljes dohányvertikum vonatkozásában súlyos hatással járna. Így minden piaci szereplő közös, központi érdeke ennek visszaszorítása” – fogalmazott Mikola Gergely, a DBMSZ soros elnöke.

A trafik-ügy már politikai hullámokat is keltett. Az ellenzéki pártok szerint a tapasztalt trafikosok helyett országszerte ismeretlen vállalkozók nyertek. Úgy látják: csak annak volt érdemes indulnia, aki mögött tőkeerős dohány-nagykereskedő vagy kiskereskedelmi lánc állt, illetve jó politikai kapcsolatai vannak. A legzsúfoltabb körzetekben így egy pályázó akár négy-öt koncessziós jogot is szerezhetett.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.