Kétszázmilliárdos lehet az e-kereskedelmi piac
A legnagyobb volumenben számítástechnikai és szórakoztató elektronikai eszközöket, élelmiszert, könyvet, lakásfelszerelést és játékot/ajándékot értékesítenek on-line. A leggyorsabban ugyanakkor a ruházati-, szépségápolási-, egészséges életmódhoz kötődő termékek, valamint a mobiltelefonok értékesítése nő.
A múlt évben 177 milliárd forint volt a hazai webshopok kiskereskedelmi forgalma, ami a teljes kiskereskedelmi forgalom 2,7 százaléka. A növekedés változatlanul erőteljes, az idei évben várhatóan meghaladja a 200 milliárd forintot a forgalom – derül ki az eNet előrejelzéséből. Megközelítőleg 5-6000 magyar nyelvű webáruház érhető el, amelyből aktív, Magyarországon bejegyzett cég 4100 van.
Az elmúlt egy évben interneten vásárlók száma a 14 éven felüli lakosságból 1,65 millió főre emelkedett, ami a felnőtt lakosság megközelítőleg 1/5-e. Az internes vásárlók férfi/nő aránya 2013-ban elérte az 50-50 százalékot, és a hölgyek internetes vásárlási hajlandósága évről-évre jobban nő, mint a férfiaké.
A hazai netes vásárlók körében a futárszolgálatos kézbesítés a legnépszerűbb (82 százalék), megelőzve a személyes átvételi lehetőséget, amelyet a vevők 62 százaléka választott már. Főként a nagy áruházak körében évek óta fokozatosan növekszik a személyes átvétel aránya, ezen belül is a partner üzletben való átvétel hányada. Ez utóbbi mutatja, hogy az interneten termékeket vásárlók számára kedvelt termék átvételi megoldás lett az elmúlt két évben a lakhelyhez közeli átadási pontokon való csomagfelvétel (Pick Pack Pont és PostaPont).
2012-ben a webáruházak látogatóinak 5 százaléka érkezett mobil platformon keresztül. Az online vásárlók számát tekintve ez az arány 3,3 százalék, az internetes forgalmat illetően 3,1 százalék.


