Májusban különösen a messze legtöbb sorozatot, valóságshow-t, televíziós tartalmat készítő, sok ezernyi tévétársaságot néznivalóval ellátó USA-ra figyel a világ médiaipara, ugyanis ebben a hónapban rendezik a nyugati parton a Los Angeles Screenings tévés vásárt, illetve ekkor van a New Yorkban az Upfront-időszak, amikor az összes jelentősebb amerikai csatorna bejelenti, milyen újdonságokkal készül őszre, télre, a következő évadra. Ilyenkor nem csak a sajtó tolong a vetítéseken és a partikon, hanem a reklámszakma krémje is, az Ad Age szerint ilyenkor félrevonulva, csendes beszélgetéseken nem százmilliók, hanem milliárdok sorsáról határoznak. Hogy lássuk a különbséget: 62 milliárd dolláros a tévés reklámpiac az USA-ban, miközben a magyar tévés reklámpiac 48 milliárd forintja nagyjából 214 millió dollárnak felel meg.
Miközben az USA-ban egyre komolyabb konkurense az országos, nagy tévéknek az HBO a Go szolgáltatással, a Netflix, a YouTube vagy az Amazon, a tévézőket továbbra is az érdekli főképp, az öt legnézettebb tévé mit kínál – függetlenül attól, hogy a feltörekvő cégek mire és mennyit invesztálnak (a trónkövetelő Netflix például 100 millió dollárért készítette el a House of Cards politikai drámasorozat első 13 részét – hol van ettől az itthon soknak számító 22 millió forint egy epizódnyi Hactionért!)
A kínálatra pedig ezúttal sem lehet panasz, hiszen az amerikai tévéipar kilábalt a válságból. A Daily Beast szerint májusban 51 új sorozatot rendeltek meg a network-tévék a 2012-2013-as évadra, ebből 29 drámai széria lesz, 22 pedig komédia. Utóbbiak itthon lényegesen kevesebb nézőt hoznak, mint egy tucatkrimi, főleg kisebb kábeltévén élnek meg, úgyhogy a hazai import során főleg az orvosos, jogi, bűnügyi sorozatokra figyelnek a programigazgatók, a szitkomok kevésbé kelendőek. Az USA-ban újonnan bejelentett sorozatból 31 indul ősszel, 20 pedig valamivel később, a midseason nevű időszakban, január-februárban. Az NBC volt a legmerészebb, 14 új szériával rukkol elő, a CBS 8, a CW pedig 5 új sorozatnak adott zöld utat.
Az egyik legismertebb név, aki saját sorozatot kapott, ráadásul életében először, a Parkinson-kórral küzdő Michael J. Fox volt, a Vissza a jövőbe! trilógia sztárja. Szintén komédiában tűnik fel főszereplőként Robin Williams (Egy úr az űrből) és Sarah Michelle Gellar (Buffy), ők a Crazy Onest igyekeznek majd sikerre vinni: apát és lányát játszanak, akik egy reklámügynökséget visznek. A színészi képességeik megkérdőjelezhetetlenek, innen minden a forgatókönyvön, a sztorin és a poénok számán múlik. Készül rengeteg komédia: ilyen a Friends with Better Lives, benne a Törtetőkből ismert Kevin Connolly, jön a We Are Men, olyan sztárokkal, mint Tony Shalhoub (Monk) vagy Jerry O’Connell (Jog/Ászok, Sliders).
Lesz pár sci-fi is. The 100 címmel indul egy, ebben a távoli jövőben száz fiatal bűnözőt visszaküldenek az atomháború miatt egykor elhagyott Földre. A Star-Crossed olyasmi lesz, mint egy gimis-vámpíros történet, itt együtt élnek az emberek és az űrlények a bolygónkon, amikor az egyik lány szerelmes lesz a suliba érkező hímnemű idegenbe. Ha már a vérszívók szóba kerültek: jön az Originals, a Vámpírnaplók című viszonylag sikeres széria spinoffja is.
Hátborzongatónak ígérkezik a Resurrection, amely azt mutatja be, hogyan reagálnának az emberek, ha egyszer csak visszatérne a már eltemetett rokon, testvér, apa, ugyanabban a ruhában, semmit nem öregedve a gyász évei alatt. Ilyesmi volt a borongós, de megható francia Les Revenants, most az amerikaiak készítenek hasonlót Jason Mott regénye alapján. A Wayward Pines szintén misztikus, félelmetes vizuális kalandnak ígérkezik, ebben egy ügynök érkezik egy elzárt kisvárosba, de kutakodása során egyre több rejtéllyel találkozik – kicsit olyan ez, mint a kultikus Twin Peaks volt. Aki viszont nem a lassú drámára, hanem a gyors akcióra, lövöldözésre és ország-megmentésre kíváncsi, annak örömhírrel szolgálhatunk, mert feltámad Jack Bauer, Kiefer Sutherland és a 24 című széria újabb évadja 2014-re várható.
A TV2 különben egy „formabontó sorozatot” ígér, részletek feltárása nélkül: hogy ennek valódi súlya, ereje legyen, napinak kell lennie. Nem lennénk meglepve, ha a Viasat3 nekiállna forgatni az év vége felé az újabb Éden hotelt (amióta nincs, azóta a nézettség is halovány), és a jelen számok mellett szinte biztosan lesz Ének iskolája is, mivel a tévézők szeretik a Hajóssal, Friderikusszal forgatott műsort. Nyáron nagy dobás nem várható, de médiapletykák szerint az RTL Klub nem akarja nyári pihenőre küldeni az Éjjel-nappal Budapestet, amely már így is erős nézőtábort vonz.
A TV2 különben egy „formabontó sorozatot” ígér, részletek feltárása nélkül: hogy ennek valódi súlya, ereje legyen, napinak kell lennie. Nem lennénk meglepve, ha a Viasat3 nekiállna forgatni az év vége felé az újabb Éden hotelt (amióta nincs, azóta a nézettség is halovány), és a jelen számok mellett szinte biztosan lesz Ének iskolája is, mivel a tévézők szeretik a Hajóssal, Friderikusszal forgatott műsort. Nyáron nagy dobás nem várható, de médiapletykák szerint az RTL Klub nem akarja nyári pihenőre küldeni az Éjjel-nappal Budapestet, amely már így is erős nézőtábort vonz. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.