Cégvilág

Tervezik az új szupermozdonyt

Franciaországban tervezik, Oroszországban gyártják majd az új generációs, két áramnemű tehervonatok vontatására alkalmas villanymozdonyt.

Új generációs, két áramnemű, áruszállításban használható villanymozdonyok fejlesztéséről írt alá szándéknyilatkozatot tegnap a Szocsiban tartott nemzetközi Stratégiai Partnerség találkozón a francia Alstom, az orosz Transmasholding, és az Orosz Vasutak.

Az Orosz Vasutaknak egyaránt vannak egyen- és váltóárammal hajtott mozdonyai. 2010 májusában a német Siemens és a Sinera társaságok vegyes vállalatától rendelt 221, 2ES10-es típusú, egyenáramú villanymozdonyt, írja a The Moscow Times. Az Alstom és a Transzmasholding az év végéig 200 váltóáramú, 2ES5-es típusú mozdonyt szállít le az orosz megrendelőnek.

Most azonban a két áramnemű mozdonyokon a sor. „A Szentpétervár és Helsinki között közlekedő Allegro személyvonatunkat már két áramnemű mozdony húzza, vagyis az ott alkalmazott megoldást szeretnénk adaptálni a teherszállításba” – mondta Henri Poupart-Lafarge, az Alstom Transport elnöke. A mozdony minden más szempontból is továbbfejlesztett változata lesz az eddigieknek, a gyártására Oroszországban kerül majd sor. Nem hozták nyilvánosságra, hogy a fejlesztésre mennyi időt és mennyi pénzt szánnak.

Csütörtökön három másik fontos vasúti dokumentum is született. Az egyik szerint az Orosz Vasutak együttműködést indít a Siemensszel a luzsinszki vasúti központ elektronikus felügyeletének megvalósítására, innen szolgálják ki az Uszty-lugau kikötő és a Leningrád megye érintett infrastruktúráját. Mára szintén három nagy megállapodás várható. Ezek közül az orosz lap a Szberbank Lízing és az UVZ-Logistics közötti szándéknyilatkozatot emelte ki. Utóbbi az egyik legnagyobb orosz vasúti teherszállító, az Uralvagonzavod leányvállalata, és most épp gördülőállománya megújításán dolgozik.

Eddig összesen 314 millió dollárnyi szerződést írt alá a rendezvényen az Orosz Vasutak vezérigazgatója, Vlagyimir Jakunyin.

Alstom orosz vasutak Siemens
Kapcsolódó cikkek