Új generációs, két áramnemű, áruszállításban használható villanymozdonyok fejlesztéséről írt alá szándéknyilatkozatot tegnap a Szocsiban tartott nemzetközi Stratégiai Partnerség találkozón a francia Alstom, az orosz Transmasholding, és az Orosz Vasutak.
Az Orosz Vasutaknak egyaránt vannak egyen- és váltóárammal hajtott mozdonyai. 2010 májusában a német Siemens és a Sinera társaságok vegyes vállalatától rendelt 221, 2ES10-es típusú, egyenáramú villanymozdonyt, írja a The Moscow Times. Az Alstom és a Transzmasholding az év végéig 200 váltóáramú, 2ES5-es típusú mozdonyt szállít le az orosz megrendelőnek.
Most azonban a két áramnemű mozdonyokon a sor. „A Szentpétervár és Helsinki között közlekedő Allegro személyvonatunkat már két áramnemű mozdony húzza, vagyis az ott alkalmazott megoldást szeretnénk adaptálni a teherszállításba” – mondta Henri Poupart-Lafarge, az Alstom Transport elnöke. A mozdony minden más szempontból is továbbfejlesztett változata lesz az eddigieknek, a gyártására Oroszországban kerül majd sor. Nem hozták nyilvánosságra, hogy a fejlesztésre mennyi időt és mennyi pénzt szánnak.
Csütörtökön három másik fontos vasúti dokumentum is született. Az egyik szerint az Orosz Vasutak együttműködést indít a Siemensszel a luzsinszki vasúti központ elektronikus felügyeletének megvalósítására, innen szolgálják ki az Uszty-lugau kikötő és a Leningrád megye érintett infrastruktúráját. Mára szintén három nagy megállapodás várható. Ezek közül az orosz lap a Szberbank Lízing és az UVZ-Logistics közötti szándéknyilatkozatot emelte ki. Utóbbi az egyik legnagyobb orosz vasúti teherszállító, az Uralvagonzavod leányvállalata, és most épp gördülőállománya megújításán dolgozik.
Eddig összesen 314 millió dollárnyi szerződést írt alá a rendezvényen az Orosz Vasutak vezérigazgatója, Vlagyimir Jakunyin.