A főtitkár szerint a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete és a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége is úgy véli, hogy mivel ezekben a vállalkozásokban nincs több tartalék, az e-útdíjat ezért a szállítási vállalkozók kénytelenek lesznek áthárítani a megbízókra, akik pedig nagy valószínűséggel ezt megjelenítik majd az áraikban.
Karmos Gábor felidézte: a magyar kormánnyal kötött megállapodás értelmében Magyarországon a gépjárműadót az uniós mérték minimumára csökkentik a légrugós járművek esetében, az iparűzési adóban érvényesíteni lehet az e-útdíjat, novemberben ismét tárgyalnak a témáról és a szükséges korrekciókat végrehajtják. Az ágazatnak a versenyképesség megtartására tett intézkedéseit fenntartja a kormányzat, valamint július elsejéig kidolgoznak egy kedvező támogatási rendszert. Utóbbira azért van szükség a főtitkár szerint, mert az e-útdíjat előre kell fizetni, miközben a fuvarozóknak jó esetben 30, de inkább 60-90 nap alatt fizetnek a megbízók.
Karmos Gábor úgy vélte, a 3,5 tonnánál nehezebb járművekre bevezetendő e-útdíj július elsejével nem fog zavartalanul elindulni. Jóllehet a rendelet az útdíjról és a bírságról megjelent, térkép is készült az érintett útvonalakról, ám több jogszabályon még dolgoznak a minisztériumok.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.