BUX 43,528.08
+1.15%
BUMIX 3,814.2
+0.49%
CETOP20 1,856.7
-0.27%
OTP 9,212
+2.63%
KPACK 3,100
0.00%
+3.06%
+1.90%
+1.16%
+0.98%
ZWACK 17,250
-1.43%
0.00%
ANY 1,560
0.00%
RABA 1,125
-0.44%
-1.42%
+0.31%
0.00%
-1.42%
-1.31%
+2.89%
0.00%
0.00%
-0.06%
OTT1 149.2
0.00%
+3.21%
MOL 2,916
+1.04%
+0.39%
ALTEO 3,020
+2.37%
0.00%
+0.78%
0.00%
0.00%
+0.26%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.74%
+1.65%
0.00%
SunDell 45,600
0.00%
+3.42%
-0.41%
-1.96%
0.00%
+1.13%
+4.63%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
-1.40%
NAP 1,200
+0.84%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Kiírták a pályázatot a 3-as metró felújítására, új megállók is lehetnek

A Budapesti Közlekedési Központ pályázatot írt ki a 3-as metróvonal komplex rekonstrukciójának tervezésére - közölte a BKK.

Az átfogó rekonstrukció várható forrásigénye igen jelentős, a majdan elfogadandó tervváltozattól függően 150-250 milliárd forintra tehető - tájékoztatott a Budapesti Közlekedési Központ.
 
A tervezés során megvalósíthatósági tanulmányt készíttet uniós forrásokból a BKK, amely elsősorban a vonal leromlott állapotú infrastruktúrájának megújítására koncentrál. A munka keretében készülnek majd el a meglévő vonalszakasz felújításának engedélyes tervei, beszerezzük a szükséges hatósági engedélyeket, valamint a kivitelezési eljárás közbeszerzési kiírásához szükséges dokumentumokat is előkészítjük.

Tervek szerint az eljáráson nyertes tervező vállalkozással novemberben kötnek szerződést 660 napra, a komplex tervezési folyamat pedig várhatóan 2015 nyarán fejeződik be. A tervezési munkák teljes egészében az Új Széchenyi Terv keretein belül, európai uniós forrásból valósulnak meg. A kivitelezés 2016-2020 között valósulhat meg. 

A vonal északi meghosszabbítását is vizsgálják: ha a megvalósíthatósági tanulmány alátámasztja, akkor később megépülhet a régóta tervezett új szakasz a Káposztásmegyeri lakótelepig négy új közbenső megállóval, Megyeri úti végállomással.

A BKK tervei szerint ía jövőben megújulnak az állomások, a mozgólépcsők, az utastájékoztatási rendszer, jelentősen javulnak az esélyegyenlőségi feltételek is. Sor kerül az alagút szigetelésére és a teljes pályacserére, valamint felújítják a metró működését a háttérben kiszolgáló rendszereket: az infokommunikációs architektúrát, a biztosítóberendezéseket, a világítástechnikát és a szellőztető rendszert is.

Az uniós források megszerzéséhez szükséges néhány évben további beavatkozás nélkül már csak jelentős korlátozásokkal lehetne biztonságosan üzemeltetni az M3-as metróvonalat, ezért a BKV folyamatos karbantartó munkálatokat végez a teljes pályán. Egyrészt hosszabb szakaszokon a leginkább elhasználódott sínszálakat cserélik, másrészt az M2-es metró vonaláról 20 darab fiatalabb, még tovább üzemeltethető orosz gyártmányú kocsit helyeztek át az M3-as metróvonalra - közölte a cég.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek