Az elemzés alapján felemás kép rajzolódik ki a vállalatok 2012. évi teljesítményéről: az elhúzódó válság ellenére az előző évhez képest 5 százalékkal 628 milliárd euróra növelték összesített árbevételüket. A nyereség ugyanakkor jelentősen, 32 százalékkal zuhant a 2011-ben elért 30 milliárd euróról 20 milliárd euróra.
A legtöbb vállalatot 2011-hez hasonlóan Lengyelország delegálta a friss toplistába, az ötszáz legnagyobb vállalat közül ugyanis 171 lengyel. Ezek a társaságok összesen 6 százalékkal 234 milliárd euróra növelték árbevételüket, nettó nyereségük pedig 30 százalékkal 8,46 milliárd euróra olvadt.
A második helyet a magyar cégek szerezték meg, az ötszázas listán 66 magyar cég szerepel, ezzel 13,2 százalékos részesedésük van a rangsorban. Az elemzés kiemeli: bár a magyar GDP 1,7 százalékkal visszaesett 2012-ben, a Top 500-ban szereplő cégek szerény mértékben, 2,2 százalékkal 240 milliárd euróra növelték az árbevételüket. A nettó eredmény azonban náluk is csökkent, 27,5 százalékkal. A Coface szerint ezért hitelbiztosítási szempontból fokozottan kell figyelni Magyarországot.
Az országok szerinti bontás alapján Románia lett a harmadik, az ország 54 vállalattal képviselteti magát, ugyanakkor az érintett román vállalatok az összesített árbevétel és nettó nyereség alapján csak az ötödik helyen szerepelnek.
Ukrajna teljesített a leggyengébben az előző évhez képest, elvesztette az országok közötti összevetésben 2011-ben megszerzett dobogós helyét, ráadásul 28 vállalata kiesett a Top 500-as listából.
Az elemzés kiemeli, hogy a legjobb teljesítményt az autóipari vállalatok mondhatták magukénak, köztük a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary, vagy a Ford Romania. A szektor nettó nyeresége 33 százalékkal esett, ám 6500 új munkahelyet hoztak létre az autóipari vállalatok az elmúlt évben a régióban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.