Imádják a rudit a magyarok - Ezek a kedvenc márkáink
„A Pöttyös az igazi” - az ismert reklámszlogen még ma is igaz, a Millward Brown által készített kutatás szerint ugyanis ez a magyarok kedvenc márkája. A felmérés szerint a Pöttyös a Facebookot és a Google-t előzte meg, de a közvetlen élmezőnyben szép számmal akadnak már élelmiszer brandek is. Így például a negyedik helyen a Milka szerepel, a Pick a hatodik legkedveltebb márkája a magyar fogyasztóknak, míg a Danone, a Coca-Cola és a Szentkirályi a 8., 9., 10. pozíciót foglalja el.
A mobilszolgáltatók is ott vannak az élmezőnyben, a T-Mobile márka – annak ellenére, hogy a Telekom már kivezette a brandet – az ötödik, a Vodafone a 7., míg a Telenor a 11. A hazai tévécsatornák közül az RTL Klub a legkedveltebb márka, a 15. pozíciót foglalja el, míg a kiskereskedelmi láncok közül a Tesco-t kedvelik leginkább a hazai fogyasztók a Millward Brown kutatása szerint, 17. a listán.
Kissé szomorú utóízű tanulság, de példázza a fogyasztói kötődés jelentőségét, hogy bár nem érte utol a nagy márkákat, de közkívánatra a Malév is „felröppent” a fogyasztók listájára – derül ki a Millward Brown közleményéből.
A techrajongóknak lehet érdekes adalék, hogy a manapság slágertémának számító Samsung – Apple párharcból idehaza a Millward Brown kutatásában a koreai cég került ki győztesen.
A férfiak szívét az Pick és az Unicum mellett jó néhány sörmárka is igencsak megdobogtatja, míg a hölgyeknél a Milka-Danone-Ariel trió szerepelt az összesített eredménynél kedvezőbben. Körükben egyébként az abszolút első helyen a Pöttyös, míg a férfiaknál a Google végzett.
Az eredmények üde színfoltja, a szinglik – nem szinglik csatájában az előző csapatban diadalmaskodó Facebook, amelyet a nem egyedülállók körében 5 hellyel előz meg a Pöttyös. A hazai tőzsdei favoritok jellemzően megosztóan viselkedtek. Az OTP és a MOL például „hideget-meleget” egyaránt bőven kapott.
„Elsősorban fogyasztói ragaszkodást fejez ki a rangsor. Mondhatjuk, hogy az a márka, amelyik előrébb van, az közelebb áll a fogyasztók szívéhez. Szól arról, hogy kiket nem cserélnénk el szívesen, melyek azok a márkák, amelyeket akkor is szeretnénk a közelünkben tudni, akkor is szeretnénk találkozni velük, ha minden megváltozik körülöttünk” - mondta el Virágh Miklós, a Millward Brown Group Account Director-a.
A cég az úgynevezett Noé-teszt segítségével 1000 felnőttet kérdezett meg, akik közel 70 előre felkínált és tetszőleges számú szabadon választott márka közül nevezték meg a szívükhöz közel és kevéssé közel állókat.

