Mégsem lesz rezsicsökkentés a közösségi közlekedésben
Az alaptarifa 2010 óta változatlan a helyközi közösségi közlekedésben. A korábbi kormányok 2002 után 140 százalékkal emelték a vasúti és autóbuszos közszolgáltatások díjtételeit - áll a közleményben.
Az NFM 15 alacsonyabb műszaki szintet nyújtó vasútvonalon 15 százalékos díjcsökkentést vezetett be ez év június 1-jétől. Az alaptarifa mérséklésére a rendszerváltás óta nem volt példa. A tárca további vonalakon is vizsgálja a kedvezményes jegyárak alkalmazásának lehetőségét.
A szakminisztérium - a közösségi közlekedési kínálat versenyképességének javítása mellett - feladatának tartja az állami tulajdonú szolgáltatók pénzügyi helyzetének rendezését, működőképességének megőrzését is. A tárca ennek érdekében hosszú távra szóló személyszállítási közszolgáltatási szerződéseket kötött a vállalatokkal, megkezdte szervezeti korszerűsítésüket és a menetrendek összehangolását - zárja közleményét az NFM.
A Népszabadság pénteki számában írta, hogy a kormány a jegyárak áfatartalmának mérséklésére készül.
Vonaton és autóbuszon "düböröghet tovább a rezsicsökkentés": a választásokra készülő kormány a jegyárak áfatartalmának mérséklésével kedvezne a választóknak - írta pontosan meg nem nevezett forrásból származó értesülését a Népszabadság pénteken.
A lap előrevetítette: az ötlet megvalósítása több tízmilliárd forint költségvetési bevételkieséssel járhat. A jövő évi költségvetésbe ezzel a tétellel a Népszabadság szerint nem számoltak, megoldást az jelenthet, hogy a számlát végül a közösségi közlekedési szolgáltatóknak kell majd "kigazdálkodniuk".


