Jóllehet a Panasonic szóvivője azt mondta a BBC-nek, hogy még nincs végleges döntés, a japán üzleti lap, a Nikkei szerint a cég be fogja zárni Amagaszakiban lévő képernyőgyárát és el is akarja adni.
Az elmúlt üzleti évben a Panasonic plazmaképernyő üzletágának vesztesége 754 milliárd jenre rúgott (4,85 milliárd dollár), míg egy évvel korábban még csak 722 milliárd jen volt a veszteség.
Mindez annak ellenére, hogy a márka plazmatévéit a kritikusok és a szaksajtó nagyra értékeli, sőt, a European Imaging Sound Association a Panasonic Viera családjának egyik tagját az Év házimozija címmel tüntette ki.
A plazma képernyőket – amelyek működése az elektromosan töltött ionizált gázon alapul – általánosan a fényerőért, a mély feketékért valamint a színgazdagságért dicsérik. Ugyanakkor sokkal többet fogyasztanak, mint más képernyő technológiák. Az LCD, vagy az egyre nagyobb teret nyerő organikus LED, az OLED siettették a plazma bukását. A Panasonic gyárbezárása is arra mutat, hogy a LED győzött a plazma felett.
A Panasonic, olyan hazai versenytársaival, mint a Sharp és a Sony erőteljesen küzd azért, hogy megbirkózzon az elektronikai termékek zuhanó árával valamint a dél-koreai és a tajvani gyártók támasztotta kemény versenyfeltételekkel.