Egyre kevesebb hazai cég ajándékoz az év végén
Szentirmay László ügyvezető elmondta, ahogy más ágazatokban, úgy a cégajándékozási piac szereplői is reménytelenül várják a még távolinak tűnő fellendülést, és egyedi ajánlatokkal, cégre és névre szóló ajándékok szállításával igyekeznek meggyőzni potenciális partnereiket. A nagyvállalatok azonban további nadrágszíj-megszorító lépésekkel vannak elfoglalva, s ebbe bizony elsők között tartoznak bele a ritkább és csökkenő összegű ajándékok is. A válság előtti utolsó „békeévben” még a meginterjúvolt cégek fele jelezte valamilyen ajándék beszerzését, tavaly és az idén is már csak egyötödük. A cégek nagy része egyáltalán nem költ ilyen célra, és még a nagy nemzetközi vállalatok is mind gyakrabban jótékonysági célra fordítják az ajándékozásra szánt összeget.
Az ajándékozás pedig már a válság előtti években is kezdett áttolódni a kisebb összegű költések felé, ám az idén már csak a cégek 11 százaléka tervez félmillió forintnál nagyobb beszerzést.


