BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egyre kevesebb hazai cég ajándékoz az év végén

A most kezdődött karácsonyi céges ajándékozási szezonban tovább csökkennek és főleg kisebb összegűek a megrendelések, ugyanakkor az ajándékozásban érdekelt vállalatok 84 százaléka szívesen fogad ajánlatot ajándékos cégek, borászatok és italkereskedések részéről – derül ki a Promo Data Piackutató kutatásából.

Továbbra is a hagyományos termékek dominálnak – bor, pálinka, logózott iroda- és írószerek, nyomtatványok, naptárak, CD-k, édesség, csokoládé, bonbon –, és ritka az egyedi vagy luxuscikkre vonatkozó ajánlatkérés.

Szentirmay László ügyvezető elmondta, ahogy más ágazatokban, úgy a cégajándékozási piac szereplői is reménytelenül várják a még távolinak tűnő fellendülést, és egyedi ajánlatokkal, cégre és névre szóló ajándékok szállításával igyekeznek meggyőzni potenciális partnereiket. A nagyvállalatok azonban további nadrágszíj-megszorító lépésekkel vannak elfoglalva, s ebbe bizony elsők között tartoznak bele a ritkább és csökkenő összegű ajándékok is. A válság előtti utolsó „békeévben” még a meginterjúvolt cégek fele jelezte valamilyen ajándék beszerzését, tavaly és az idén is már csak egyötödük. A cégek nagy része egyáltalán nem költ ilyen célra, és még a nagy nemzetközi vállalatok is mind gyakrabban jótékonysági célra fordítják az ajándékozásra szánt összeget.

Az ajándékozás pedig már a válság előtti években is kezdett áttolódni a kisebb összegű költések felé, ám az idén már csak a cégek 11 százaléka tervez félmillió forintnál nagyobb beszerzést.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.