BUX 42,733.39
-2.96%
BUMIX 3,743.44
-0.90%
CETOP20 1,841.99
-0.52%
OTP 8,918
-4.00%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-2.00%
+0.99%
ZWACK 17,300
-0.57%
0.00%
ANY 1,545
-2.52%
RABA 1,115
-0.89%
0.00%
-0.63%
0.00%
-0.47%
OPUS 151.8
-0.78%
-1.00%
-0.79%
0.00%
-1.20%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,814
-4.16%
-0.38%
ALTEO 2,780
+0.72%
0.00%
+0.68%
0.00%
+0.85%
-3.23%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.05%
0.00%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
+9.83%
-5.24%
+0.74%
0.00%
+0.39%
NUTEX 10.05
+0.90%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
+0.29%
0.00%
NAP 1,228
+3.02%
0.00%
+9.12%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Jól megy a webboltoknak

Jelentősen bővült a múlt évben a hazai e-kereskedelmi piac legnagyobb szereplőinek forgalma, az adatok alapján elérkezett itthon is az online vásárlás korszak. Az Extreme Digital az első félévben Szlovéniában és Bulgáriában folytatja a terjeszkedést, de a külföldi megjelenés szerepel a Játéknet.hu távlati tervei között is

A múlt évben 21 milliárd forintos árbevételt ért el az Extreme Digital Zrt., ez közel 40 százalékkal több, mint egy évvel korábban – tudtuk meg Várkonyi Balázstól, a társaság vezérigazgatójától. A látványos növekedésben meghatározó szerepet játszott az online értékesítés, a 16 milliárd forintos magyarországi forgalom mintegy 55-60 százaléka már ebből a forrásból származott. A cég hazai bevétele 30 százalékkal nőtt, míg a külföldi piacokon – Szlovákiában, Csehországban, Romániában és Horvátországban, ahol tavaly jelentek meg – nagyobb mértékű volt a fejlődés.

„A tavalyi adatok azt mutatják, hogy elérkezett itthon is az internetes vásárlás korszaka. Erre utal az is, hogy az online megrendelések száma például 40 százalékkal nőtt az egy évvel korábbival összevetve” - mondta Várkonyi Balázs.

Az Extreme Digital vezetőjének közlése szerint a tavaly indult horvátországi értékesítés a vártnál gyorsabban futott fel, és már a múlt évben egymilliárd forintnyi forgalmat értek el azon a piacon. Ebben az is szerepet játszhatott, hogy Magyarország mellett Horvátországban hoztak létre offline üzletet. A társaságnál az idén a 2013-ashoz hasonló mértékű fejlődést várnak. A további növekedés érdekében bővítik a termékportfóliót, illetve folytatják a külföldi terjeszkedést, Szlovéniában és Bulgáriában már az első félévben megkezdik az értékesítést.
Az előzetes adatok szerint 1,4 milliárd forintos árbevételt ért el a múlt évben a Játéknet.hu Webáruház, ez mintegy 40 százalékos növekedést jelent 2012-höz képest – közölte Bognár Ákos, a cég egyik alapítója és vezetője.

A legnagyobb hazai online játékáruház vezetője szerint komoly átrendeződés figyelhető meg a piacon a hagyományos, offline üzletek forgalmának egyre nagyobb részét viszik el az internetes boltok. Bognár Ákos szerint a magyarországi online játékkereskedelmi piac 4-5 milliárd forintos lehet.

A Játéknet.hu tapasztalatai szerint a leggyakoribb fizetési mód az utánvét, azonban tavaly decemberben 2012. hasonló időszakához képest 20 százalékkal nőtt a bankkártyás fizetések értéke. Sőt, a társaság vevőszolgálatán, ahol személyesen is át lehet venni a megvásárolt termékeket a bankkártyás fizetések aránya 40-50 százalék körül van.

Az idei tervekről konkrétumokat egyelőre nem árult el Bognár Ákos, ám annyit elmondott, hogy a termékportfólió tavaly megkezdett bővítését folytatják. A jelenleg kizárólag online értékesítő cég távlati terveiben szerepel a külföldi terjeszkedés. Míg 2012-ben 177 milliárd forint volt a kosaras rendszerben értékesítő webáruházak bevétele az eNET adatai szerint, addig a múlt évre már valamivel 200 milliárd forint feletti forgalommal számol a kutatócég.

Végleges adatok ugyan csak május környékén lesznek, de néhány nagy szereplő megjelenése – tavasszal a Tesco, az év végén pedig az eMAG –, és az online vásárlás növekvő népszerűsége nyomán akár a vártnál jóval nagyobbat is nőhetett a piac.

Allegro Group: jelentős változások

Az Allegro Grouphoz tartozó Vatera teljes megújítását tavaly ősszel jelentették be. A legnagyobb hazai aukciós oldalt a karácsonyi időszak alatt naponta mintegy 600 ezerszer keresték fel, és folyamatosan 4-5 millió termék volt elérhető. A mintegy 2,5 millió felhasználóval rendelkező portálra az eladók tavaly nagyjából 30 millió aukciós illetve 60 millió fix áras terméket töltöttek fel. A szintén a cégcsoporthoz tartozó Apród.hu online apróhirdetési oldal a múlt évben piacvezető lett, egy év alatt 53 millió apróhirdetést adtak fel a site-on, és a 2013. eleji 1,6 millióról az év végére közel 2,3 millióra nőtt az elérhető hirdetések száma. A Grando.hu netes bevásárlóközponthoz 2013-ban több száz kereskedő csatlakozott, a legerősebb hónapokban a Vatera forgalmának 20 százalékát meghaladó értékesítést produkált.


Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek