A metró vezetőjének magával a vezetéssel alig kell foglalkoznia. Lapunknak nyilatkozott Szabó Zsolt, a négyes metró első járatának vezetője, aki arról beszélt: a metrót gyakorlatilag automatika irányítja. Embernek azért kell ülnie mégis a vezetőfülkében, hogy kontrollálja, nincs-e semmiféle hiba. Az első év még a tesztelésről szól, így az utasforgalom alatt is figyelik a működést. Ma például még úgy próbálták ki a szerelvényt az átadás előtt, hogy az állomáskihagyásos rendszert tesztelték - beállították a gépeket úgy, hogy csak az Etele és a Szent Gellér téren álljon meg, máshol nem. Az automata rendszer teljesen egyedül irányítja, hogy mennyivel megy az alagutakban a szerelvény (ez maximum 80 kilométer per óra lehet), hol áll meg, mikor nyitja és csukja az ajtókat, és tájékoztatja az utasokat. A 3-as metró szerevényein jelenleg félautomata rendszer van, az ajtókat, vagy például az autastájékoztatási rendszert ott még a metróvezetők kezelik. A kettes metró vonalán okozott mostanában problémákat az automatika - volt olyan eset, hogy mindkét oldalon kinyíltak az ajtók, de a leállások mostanában egyébként is gyakoriak voltak ott.