BUX 38,644.57
-1.50%
BUMIX 3,853.23
+0.02%
CETOP20 1,945.79
-0.35%
OTP 8,530
-5.33%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-1.40%
+0.42%
ZWACK 17,450
+0.29%
0.00%
ANY 1,600
-0.62%
RABA 1,145
-1.72%
0.00%
-3.62%
-1.35%
+0.47%
0.00%
-5.14%
-1.90%
0.00%
-0.54%
OTT1 149.2
0.00%
-2.24%
MOL 2,560
+2.24%
+0.77%
ALTEO 2,270
+3.18%
0.00%
+1.87%
EHEP 1,545
-3.13%
0.00%
+0.79%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.35%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
-1.16%
-7.46%
0.00%
+0.96%
NUTEX 10.85
+2.36%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,700
+9.79%
+4.53%
NAP 1,188
-1.49%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Egyszerű üzenetek kellenek a fogyasztóknak

Az elmúlt 5-6 évben hatalmas változás történt a médiában és a társadalomban – mondta Barna Tamás, a Republic Group ügyvezető igazgatója. Átalakult a fogyasztók gondolkodása, megváltoztatták költéseiket és módosult a szabályozás is.

„Valami megmozdult az elmúlt fél évben, kicsit növekedett a fogyasztói bizalom, a kiskereskedelem, de ami a legfontosabb, hogy ami a válság előtt volt, az nem fog visszatérni” – hangsúlyozta Barna Tamás. Sokkal óvatosabbak lettek a fogyasztók, és akik most átélték a világgazdasági válságot, azok kevesebb hitelt vesznek fel. Barna Tamás kiemelte, hogy amennyi információ az 1600-as években elért egy embert egész élete alatt, az ma benne van egy napilapban. Úgy vélte, hogy egyszerű üzenetek kellenek a fogyasztóknak, és példaként azt a plakátot, amin Orbán Viktor képe, egy nemzeti színű zászló, valamint az áll, hogy „Magyarország miniszterelnöke”.

Az üzenetet három fontos tényező mentén lehet átvinni. Az egyik az empátia, hogy a cégek megértsék a fogyasztók élethelyzetét, és megtudják, milyen problémákkal néznek szembe. A másik, hogy meg tudjuk-e érteni a lényegét a terméknek. „A fogyasztó azt szeretné, hogy jó legyen a termék” – ha egy fogyasztó kazánt vesz, akkor nem sok-sok funkciót szeretne, hanem azt, hogy „például 21 fok legyen a lakásban”. Mindezt a lehető legérthetőbben kell elmagyarázni, nem szabad bonyolítani a kommunikációt.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek