Cégvilág

Terjeszkedik az NNG

További 180 fős bővítést tervez az idén az NNG Kft., a társaság még ebben az évben megnyitná második magyarországi fejlesztő központját. A globális navigációs piac meghatározó szereplőjének számító cég 2013-ban 45 százalékkal növelte forgalmát

Az idén mintegy 180 fős bővítést tervez az NNG Kft., a társaság 2014-ben eddig 40 embert vett fel – tudtuk meg Balogh Pétertől, az iGO Navigációs megoldásokat fejlesztő cég vezérigazgatójától. A cégvezető szerint főként már jelentős tapasztalattal rendelkező szoftverfejlesztőket keresnek, ám frissen végzett informatikusokat és tehetséges szakembereket is várnak a vállalathoz. „Az NNG nagyon konzervatív növekedési politikát követ, arra törekszünk mindig, hogy a bevételünk nagyobb mértékben nőjön, mint a létszám. Bár folyamatosan bővül a munkatársaink köre, az adódó üzleti lehetőségek egy részével kapacitáshiány miatt így sem mindig tudunk élni” - tette hozzá Balogh Péter.

Mivel sok, jól képzett munkatársra van szükségük Budapesten egyre nehezebb biztosítani a megfelelő utánpótlást, ezért a vállalatnál egy vidéki központ létrehozását fontolgatják. Jelenleg a lehetséges célpontok felmérését végzik, de Balogh Péter elmondása szerint még ebben az évben beindítanák az új létesítményt.

A globális navigációs piac meghatározó szereplőjének számító NNG Kft. az elmúlt években gyorsan növelte bevételét, a 2011-es 7,6 milliárd forint után 2012-ben már 11,2 milliárd forint volt a forgalom, és a cég vezérigazgatójának közlése szerint a múlt év további 45 százalék körüli emelkedést hozott. Ez a dinamikus bővülés Balogh Péter elmondása alapján az idén és jövőre is folytatódhat. A jelenleg 560 főt foglalkoztató társaság komoly erőforrásokat fordít nemzetközi jelenléte erősítésére. A vállalat központja Budapesten van, de nyolc irodával rendelkezik világszerte, többek között Izraelben, Svájcban és az Egyesült Államokban. Emellett Kínában, Indiában és Ausztráliában is építi az NNG az autóipari kapcsolatait. Az idei tervekben szerepel a japán leányvállalat létrehozása, amit az is indokol, hogy a múlt évben megjelent a távol-keleti szigetország piacára szánt termékük.

További forgalomnövelő hatása lehet, hogy az idén megjelenik a vállalat zászlósterméke, az iGO primo új verziója. Az NNG most 65 százalékos részesedéssel rendelkezik a járművekbe utólag beépített eszközök szegmensében, ám 2015-re ezt az arányt szeretnék 80 százalékra növelni. A gyárilag beépített navigációs megoldásoknál 26 százalékos a cég részesedése a kulcsfontosságú piacokon, ebben a szegmensben 40 százalékos részesedés elérése a cél 2015-ig. A következő években gyors növekedés várható a globális műholdas navigációs rendszert használó eszközök számában a GSA prognózisa szerint. Az európai uniós szervezet tanulmánya alapján 2012 és 2022 között négyszeresére nő az ilyen eszközök száma.

Ösztöndíjprogramban a vállalat

Az NNG is csatlakozik a Bridge Budapest programhoz annak érdekében, hogy fejlessze és ösztönözze a magyar vállalati szférát. A nonprofit kezdeményezést a Prezi, a Ustream és a LogMein alapította 2013-ban azzal a céllal, hogy segítsék a fiatal magyar tehetségeket, minél többen lássanak bizonyítékot arra, hogy Magyarországról indulva is lehet világsikert elérni. A Bridge Budapest ösztöndíjprogramjára tavaly közel 200-an jelentkeztek, a nyertesek az alapító cégeknél szerezhettek tapasztalatokat. Az idei ösztöndíjakra április 7-ig lehet jelentkezni.


nng
Kapcsolódó cikkek