Cégvilág

Újabb autómárka a Schillernél

A dél-koreai Ssangyong autókat is forgalmazza a Schiller Autóház Kft. így ez lett a cég ötödik márkája. A két- és négykerékhajtású modelleket egyaránt gyártó Ssangyong nemrégiben kezdte meg kínálati palettájának bővítését.

Néhány hete a dél-koreai Ssangyong autókat is forgalmazza a Schiller Autóház Kft. így ez lett a cég ötödik márkája. Utoljára 2009-ben bővült a társaság, amikor az M3 bevezető szakaszánál megvásárolták azt a telephelyet, a Fiat személyautókat és haszonjárműveket forgalmazza a cég.

A kérdésre, hogy a szűk magyar piacon miért kezdtek új márkával foglalkozni, Schiller Gábor tulajdonos-ügyvezető azt válaszolta, hogy az európai és a magyar piacon a SUV szegmens fejlődik legjobban. „A gazdasági környezet eddig nem nagyon tette lehetővé a cég továbbfejlesztését. Mostanában azonban láttunk pozitív jeleket is, ezért megvizsgáltuk, mit lehet megvalósítani a legkisebb beruházással. A középtávon a legkecsegtetőbb döntést hoztuk és a dél-koreai SUV márkának forgalmazását kezdte meg a társaság” – mondta Schiller Gábor, hozzátéve, hogy a két- és négykerékhajtású modelleket egyaránt gyártó Ssangyong nemrégiben kezdte meg kínálati palettájának bővítését. Az ötszemélyes új Korando karosszériáját például Giorgetto Giugiaro stúdiója rajzolta és ha valakinek nagyobb járműre van szüksége, választhatja a hétüléses Rextont, jövőre pedig két újdonsággal is jelentkezik a márka.

A Schiller Autóház Kft. legnagyobb mennyiségben személyautókat, főként Opel és Skoda flottákat ad el. Amint a cégvezető elmondta, a nemzeti hitelprogram révén januártól érezhetően megnőtt az érdeklődés a Fiat kishaszonjárművei, főként a 3,5 tonnás Ducatók iránt.

A Ssangyong importját tavaly előtt kezdte meg a Wallis Automotive Europe (WAE), a szintén a Wallis csoporthoz tartozó Polar Mobil jogutódja. A Ssangyongot Romániában is képviselő WAE térképén a két fővárosi márkakareskedő partnere mellett Cegléd, Szeged, Győr, Eger, Baja, Székesfehérvár és Barcs szerepel, de Debrecen környékén is keresnek megfelelő partnert – mondta el Andrew Prest ügyvezető igazgató, hozzáfűzve, hogy a márka ugyan tavaly csupán 160 ezer kocsit gyártott, de a rétegpiac is piac, ugyanakkor a tulajdonosi kör célja, hogy évente 400-500 ezer terepjárásra is alkalmas autót építsenek a Jeep vagy a Land Rover mintájára. Ezért a jövő évtől sorra fognak érkezni az új modellek.

A Ssangyong importjában beállott három év szünetet a válság kitörése okozta, de a márka sorsa már azelőtt is meglehetősen hányatott volt. Miután a Ssangyong Motor a Daewoohoz tartozott, a Daewoo Motor 2000-ben történt csődje miatt a hitelező bankokhoz került, majd 2005 januárjától a kínai Shanghai Automotive Industry lett a márka 51 százalékának tulajdonosa. Éppen négy évvel később azonban csődvédelmet kért a cég. A kivonuló kínaiak után a koreai kormány bábáskodott az újjászületés fölött és vevőt keresett. Végül az indiai Mahindra csoport lett a nyertes és 2010-ben megvette a cég több mint 70 százalékát. Ők egy év alatt normalizálták a helyzetet, tőkét és új szervezési módszereket hoztak.

Sivatagi szél a Váci úton

A Wallis Automotive Europe 2010 óta az Isuzu importőre is, ugyanakkor a csoport BMW, Mini és Isuzu kereskedő leányvállalata, a Wallis Motor Pest 2012 óta importálja az olasz Maserati autókat. A legolcsóbb modell, a forró sivatagi szelet jelentő Ghibli ára 22,8 millió forinttól indul. Noha a magyarországi forgalomba helyezési darabszámok meglehetősen visszafogottak, külföldre 15 Maseratit adott el az elmúlt két évben a cég. A márka legközebbi értékesítési pontjai ugyanis Bécsben és Prágában vannak.


Schiller autó
Kapcsolódó cikkek