Jönnek a „fapados” autók?
A 7500 eurós, nagyjából 2,3 millió forintos vételár nálunk is igen vonzó lehetne, a hírek azonban nem szólnak arról, hogy a VW új modellje Európában is piacra kerülhet. Az viszont biztos, hogy a Peugeot 2,4 millió forintért hirdeti az új 301-es modelljét.
A Handelsblatt tudósítása szerint ugyanakkor a Volkswagen konszern „fapados" modelljének fejlesztését sok vita előzte meg, mert a döntéshozók attól tartottak, hogy egy olcsó autó (budget car) nem tesz jót a VW arculatának. Ezért végül azt a megoldást választották, hogy az új terméket új márkanév alatt vezetik be. Ez azonban egyelőre titkos.
A Volkswagen akkor is ilyen óvatos lehetett volna, amikor 2002-ben luxuskocsival, a Phaetonnal mutatkozott be a genfi autószalonon. A Phaetonról ugyan a nemzetközi szaksajtó még olyat is írt, hogy ugyan mindazt nyújtja, ami a prémium szegmensben elvárható, de jó pár kilóval nehezebb, mint egy hasonló kategóriájú Mercedes. A piaci fiaskó oka azonban nem ez volt, hanem a kocsi orrát uraló vödörnyi VW embléma. Népautó névvel ugyanis nem lehet luxuskocsit eladni.
A Renault sikere a Dacia almárkával azonban nem egy gyártó fantáziáját megmozgatta. A Volkswagen konszern vezérigazgatója, Martin Winterkorn már tavaly ilyenkor bejelentette, hogy rövidesen megszületik a döntés egy olcsó autó gyártásáról. Akkor 5 és 10 ezer euró közötti fogyasztó árról és kínai gyártásról szóltak a hírek.
Most pedig azt tették közzé, hogy a gyártást Kínába telepítik, helyi beszállítókkal működnek együtt és Kína után várhatóan Indiát célozzák meg egy újabb modellel.
A „fapados” autó, vagy elegánsabban, a budget car több gyártónál is téma volt az elmúlt években. Ennek eredményeként a Nissan az újjáélesztett Datsun márkát Oroszországban, Indiában és Indonéziában vezeti be és tavaly a Fiat Chrysler csoport vezetője, Sergio Marchionne is bejelentette, hogy a Fiat is olcsón gyártható almárka bevezetésén gondolkodik. Pozitív döntés esetén az autó Európán kívül készülne, ahol alacsonyabbak a gyártási költségek. A Fiatnak ugyanakkor jelentős kihasználatlan kapacitásai vannak Olaszországban, de Marchionne kijelentette, olyan autón nem lenne haszon, amit Európában 7450 euróért dobnának piacra.


