Március A legkeresettebb márka az Opel volt, őt követte a Ford, a Skoda, a Suzuki és a Volkswagen a harmadik hónapban
A JATO Dynamics legfrissebb, márciusi újautó forgalomba-helyezési összesítése szerint 2014. március hónapban összesen 6 208 darab új személygépkocsi, valamint 1 228 darab 3,5 tonna összsúlyt nem meghaladó kishaszon-gépjármű került forgalomba.
A személygépjárművek esetén ez a forgalomba helyezési mennyiség a tavaly márciusi számoknál 22 százalékkal magasabb. A kishaszon-gépjárművek esetén az előző év márciusi eredményeihez képest 49 százalékos növekedés történt.
Márciusban a legsikeresebb autómárka (személyautó és összes haszongépjármű) az Opel volt, 867 darabszámmal, mellyel a hazai piac 11,5 százalékát sikerült lefednie a márkának.
Ha csak a személyautók piacát nézzük meg, akkor az idei év harmadik hónapjának győztese szintén az Opel 777 darabszámmal, és 12,5 százalékos piaci részesedéssel. A második a Ford (655 darab), a harmadik pedig a Skoda (607), akit a Suzuki (519) és a VW (483) követ a toplistán.
Modellszinten a legtöbb Skoda Octavia-ból (423 darab), Dacia Duster-ből (239), Suzuki SX4-ből (230), Ford Focus-ból (221), Suzuki Swift-ből (206) és Opel Corsa-ból (180) kelt el márciusban.
A 3.5 tonna összsúlyt meg nem haladó kishaszon-járművek eladása terén a március is a FIAT Ducato-nak kedvezett, 137 darabos forgalomba helyezéssel, mögötte a Dacia Dokker 83 darabbal, majd a harmadik helyen a Renault Master végzett 74-gyel. A magyar gépjárműpiac céges- és magáneladások tekintetében továbbra sem mutat számottevő változást. Az új autó forgalomba-helyezések többsége, 73 százaléka céges, míg a magáneladások a piac 27 százalékát teszik csak ki.
Használtan Az élénkülés másik tényezője a használtautók importjának a növekedése volt. Március végéig 20 735, többségében kilenc évnél idősebb használt személygépkocsit hoztak be külföldről, csaknem 50 százalékkal többet, mint 2013 első három hónapjában – közölte a Használtautó.hu.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.