BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A prémiumrégió ügyeletes sztárja

Kezdhetném az eltalált formatervvel, a választható kétféle orrkialakítással (sportos és klasszikus), a bőséges motor-­váltó palettával, de leegyszerűsítem a dolgot, csak hogy rögtön érezzék az új C-osztály esszenciáját. Az S-osztályhoz képest mindössze két extrát nem lehet rendelni a középkategóriás Mercihez, éjjellátót, és Magic Body Control futóművet. Ennyi és nem több

Az ismerkedést a C 400 4Matic volánjához pattanva kezdtük – mondanom sem kell, hogy minden földi jóval ellátták az autót, a légrugózástól (Comfort, Eco, Sport, Sport+ és Individual) kezdve, a vetített kijelzőn át, az alagutat figyelő, a klímával összeköttetésben álló navigátorig. Utóbbi annyit tesz, hogy a navigátor alagútba behajtás előtt küld egy jelet a légkondicionálónak, hogy álljon át belső levegőkeringetésre, majd ha átértünk, automatikusan visszaáll. A motor hangja alapjáraton szinte nulla, a fülke hangszigetelése példás, vibráció nem jut a kabinba. A 3,0 literes, hathengeres 333 lóerős, 480 Nm-es nyomatékát már 1600-as fordulatszámtól leadja – sajnos bővebb menetdinamikai adatok még nem ismertek. A lényeg, hogy fölényes magabiztossággal előzhetünk, az emelkedőket meg sem érezni, a hétfokozatú automata határozottan, jó ütemben teszi a dolgát, a 4Matic hajtás révén pedig provokálásra is unalmas semlegesség a válasz. Sajnos hangélmény kevés van, meghajtva, lehúzott oldalablakokkal is kissé steril morajlás hallható csak.

Persze nincsen rózsa tövis nélkül, ami a C-osztálynál a kerregő hangú 2,1-es dízelt jelenti. Utóbbit a hibrid kivitelben és a 220 BlueTEC változatban próbáltuk. A hibridben a 204 lóerős gázolajost kiegészíti egy 27 lovas villanymotor, így nem meglepő, hogy a dinamikát nem érheti panasz, azonban az öngyulladós indításnál és részterhelésen tapasztalható csúnya hangja nem lopta be magát a szívembe, és a feszesebb rugózás is feltűnt. A 220 BlueTEC igazi hosszútávfutó, hangja ennek sem kellemes, de ezt leszámítva nehéz rajta fogást találni – a 170 lóerő és a 400 Nm bőséges, a rugalmasság korrekt, jól passzol hozzá a 7G-Tronic automata.

A végére hagytam az adut, a C 200 BlueTEC jelzésű, Renault eredetű 1,6-os dízelváltozatot. Szinte már hallom, amikor e sorok olvasásakor felszisszennek, hogy mit keres egy ekkora, és pláne francia motor egy Mercedesben? Márpedig van keresnivalója, hiszen az 1,6-os dCi szegmense egyik legkifinomultabb darabja, és természetesen a perifériát a németek saját igényeiknek megfelelően módosították. A 136 lóerős, 320 Nm-rel megáldott dízel már 2000-es fordulat alatt is terhelhető, nem akar lefulladni, nem rángat, szépen, erőből megindul, és mindezt a 2,1-es blokkhoz képest csendben teszi, egyedül a lusta start-stop rendszeren csiszolhattak volna még. A hatgangos váltó pontosan megvezetett, az áttételezés is eltalált – 130-nál 2000/perc. Kár, hogy a kézírás-felismerés felülettel ellátott tapipad útban van váltáskor az alkarnak, ugyanis azt nem középre (ahogy az automatákban) helyezték, hanem balra, a vezető közelébe. A kis dízelben nem volt légrugózás, és még így is komfortosnak bizonyult a Merci, ráadásul szerpentinen sem jött zavarba – ezt bizony most eltalálták a németek!

A kabin atmoszférája fényűző, a kidolgozás megszállottan precíz, a látvány is prémium színvonalú. Utóbbi megállapítás alól talán csak a kiálló központi monitor kivétel, ami – ahogy a kompakt modelleknél, úgy itt is – kissé formaidegen. A Mercedes az első nagyszériás gyártó, amelyhez elérhető az Apple CarPlay iPhone applikáció, később pedig jön az Android szoftvermotorra optimalizált változat is.

Az első ülések kényelmesek, de ami a lényeg, a második sor érezhetően szellősebbé vált. A szélesség gyarapodott, de leginkább a lábtér nőtt számottevően. A fejtér éppenséggel nem szűkös, kétrészes panoráma tető nélkül úgy 180 cm-es magasságig még vállalható, e felett viszont már kevés. A raktér 480 literre hízott (+5 l), ám így is csak megközelíti a szegmensben elvárható fél köbméteres értéket. Jó pont jár az immár 40:20:40 arányban osztható támlákért, valamint az elektromos fedélmozgatásért.

Motorpaletta és biztonsági arzenál: lassan már alig van dolga a sofőrnek

Ami a motorpalettát illeti, az jelenleg három aggregátot számlál: C 180 (9 088 030 Ft), C 200 (10 266 260 Ft) és C 220 BlueTEC (10 386 910 Ft). A dízelpártiaknak az 1,6-osból lesz 115 lóerős kivitel, ahogy utóbbi teljesítményszinttel egyes piacokon a 2,1-est is kínálják majd – vélhetően az automata opció miatt. A dízel-hibridből készítenek konnektorról tölthető plug-in változatot is. A C 250 BlueTEC a gázolajos paletta csúcsa a maga 204 lóerejével és 500 Nm-es nyomatékával. A benzineseknél várható a C 250-es (211 LE) és annak egy 245 lóerőre felsrófolt verziója is. Utóbbi motorok, az összkerékhajtás és a kombi bemutatkozása az év második felére tehető, később pedig jön az AMG kivitel. A szokásos 4 év/120 000 km-es garancia és karbantartási csomag mellé díjmentes vezetéstechnikai képzés is dukál. Utóbbi hasznos ajándék, bár a Merci biztonsági arzenálját elnézve (például kereszteződés figyelő, akadály/gyalogos felismerő automata fékezéssel, adaptív távolságtartó, oldalszél asszisztens, ütközésre figyelmeztető rendszer, stb.) az irányítás szép lassan már-már kicsúszik a sofőr kezéből...




Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.