A főváros szívében, az Aréna Plaza mellett van az a Michelin gyár, ahol Taurus, Riken és Kormoran márkájú, középkategóriás teherabroncsok készülnek, jórészt exportra a jövő év közepéig.
Jóllehet a gyár az 1996-os privatizációt követően a világválság kitöréséig folyamatosan fejlődött, évek óta 70 százalékos kihasználtsággal működik, mert az európai teherabroncs-piac a válságot megelőző évhez képest 23 százalékkal szűkült.
Az 1882-ben alapított gyárban az elmúlt évtizedben átlagosan 450-500 ezer darab kamion- és buszabroncsot gyártottak, 2011-ben pedig már közel 600 ezret.
Most azonban nemcsak a változékony és nagyobb növekedési kilátásokkal nem kecsegtető európai piac, vagyis a bizonytalanságokkal terhelt kereslet okoz gondot, hanem az is, hogy a telephellyel szomszédos beépített területek nem teszik lehetővé a további bővítést.
Az elavult technológia ugyanakkor jelentős modernizációt igényelne. Az említett tényezők együttes hatása oda vezetett, hogy a Michelin gazdasági szempontból nem tartja lehetségesnek a gyár további fejlesztését. Ezért a Michelin Hungária megkezdte az első egyeztetéseket az üzemi tanács és a szakszervezet képviselőivel, a hivatalos, egy hét múlva kezdődő konzultációk előkészítéseként.