Cégvilág

Jobb eredmény a magyar kiskereskedelemtől

Márciusban 5,9 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene.

Idén márciusban 5,9 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom naptárhatástól megtisztított volumene az előző év azonos időszakához képest - közölte a KSH.

Bonyolítja a helyzetet, hogy tavaly nyáron teljesen átalakult a dohánytermékek kiskereskedelmének szerkezete. Egyidejűleg a
kiskereskedelmi adatok forrásában is változás következett be: 2013 júliusától rendelkezésre állnak a Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. teljes körű adatállományai. Ezért az idősorban törés állt elő: 2014 els ő hat hónapjának kiskereskedelmi adatai nem összehasonlíthatók 2013 első hat hónapjának adataival.

A dohánykereskedelem átalakulásával párhuzamosan kialakított online pénztárgép-rendszer hatására a bevallott forgalom is kifehéredett. Az új (Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt.-től származó) adatforrás alapján 2014 márciusában 2013 márciusához képest 8,3 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom naptárhatástól megtisztított volumene. Az élelmiszer- és élelmiszerjellegű vegyes kiskereskedelemben 7,9 százalékkal, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 8,4 százalékkal, míg az üzemanyag-kiskereskedelemben 9,5 százalékkal emelkedett az értékesítés volumene.

 

KSH kiskeresekedelem kereskedelem
Kapcsolódó cikkek