A MÁV tavaly számos, évek óta húzódó feladatot oldott meg, például a vagyon- és ingatlanrendezés terén. A vasútüzemhez nem szükséges ingatlanok jelentős részét visszaadták a vagyonkezelőn keresztül az önkormányzatoknak, a Nemzeti Infarstruktura Zrt.-től (NIF) pedig 147 milliárd forint értékben átvettek olyan tárgyi eszközöket, amelyek uniós forrásból megvalósított vasúti beruházásokként, az ő nyilvántartásukban szerepeltek, de a projekt lezárultával vissza kellett kerülniük a MÁV-hoz.
A MÁV személyszállító leányvállalata, a MÁV-Start Zrt. több éve nagyjából ugyanakkora költségvetési támogatást oszt be, de a vállalat igyekszik minél több pénzt átcsoportosítani a pályakarbantartásra és a lassújelek felszámolására. A ma már közel 15 ezer embernek munkát adó MÁV-Start Zrt. – amelybe az év elején beolvadt a MÁV-Gépészet és a MÁV-Trakció – közszolgáltatási feladataihoz költségtérítést kap az államtól. A jegyár-bevételen kívül azonban van egyéb saját bevétele is, például a vontatási és a karbantartó szolgáltatásáért. Ugyanakkor az sem mellékes, hogy az előzetes számítások szerint a MÁV ötmilliárd forintot spórol három cég összevonásán. A csoportszintű megtakarítás 2014-15-ben jelentkezik a párhuzamos tevékenységek és folyamatok felszámolásának köszönhetően. A MÁV Zrt. és a MÁV-Start Zrt. eszközeit – tehát az infrastruktúrát és a gördülőállományt – fejleszteni kell, ideértve a motorvonatokat is.
Amíg 2010-ben a MÁV-nak 45 leányvállalata volt, ma már csak 27 van. Emögött felszámolások, végelszámolás és összeolvadás is áll. Az elmúlt év végén például a Resti Kft. beolvadt a MÁV vagyonkezelő társaságába, amely idén tovább vizsgálja, hogy az országszerte lévő MÁV-ingatlanok közül melyekre van szükség a vasútüzemhez. Néhány épületet le kell bontani, másokat vissza kell adni az államnak hasznosításra. Bár az állam finanszírozza a pálya működtetését, azon ingatlanok fenntartásához nem ad pénzt, amelyekre nincs szükség e tevékenységhez.
Komoly segítséget jelent, hogy tavaly és tavaly előtt már az állami költségvetés fedezte a pályaműködtetés mintegy 66 milliárd forintos költségét.
Komoly segítséget jelent, hogy tavaly és tavaly előtt már az állami költségvetés fedezte a pályaműködtetés mintegy 66 milliárd forintos költségét.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.