BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Többé nem fogja megelőzni egy bicikli a 14-es villamost

A Lehel utca/Róbert Károly körút és Angyalföld kocsiszín között pótlóbusz közlekedik a 14-es villamos helyett május 10-étől (szombattól) június 9-éig (hétfőig), mert a vonalon pályafelújítást végeznek – közölte a Budapesti Közlekedési Központ. A szakaszon közlekedő utasok már hónapok óta hozzászoktak a sebességkorlátozáshoz, van, ahol 10-zel megy a villamos.

A 14-es villamost az egy hónapos időszakban egyrészt a Lehel tér M és a Frangepán utca, másrészt Káposztásmegyer, Megyeri út és Angyalföld kocsiszín között közlekedik. A villamos vágányfelújítása idején – a várhatóan megnövekedő forgalom miatt – munkanapokon a reggeli és délutáni csúcsidőben a 105-ös busz indulásait sűríti a BKK.

Szükség is van a pályafelújításra. Régebben még azt figyelhették az utasok, hogy vajon a villamos, vagy a busz ér be előbb a következő megállóba, ám mostanában már inkább a jobb kondícióban lévő biciklisekkel fut versenyt a villamos.

Tavaly szeptemberben azt mondta lapunknak egy villamosvezető, hogy sebességkorlátozást vezettek be a 14-es villamos egy szakaszán. Szerinte egyre romlik a sínek állapota. A lassulást az is okozta, hogy az eső alámosta a pályát, így csak a felújítás segít. Korábban tavaly őszre tervezték a felújítást, ám mégsem valósították meg, hiszen máshol sem sokkal jobb a pályák állapota.

A BKK közleményében megerősíti, hogy a vonal felújítása az sínágyazat leromlott állapota miatt vált szükségessé, tehát a most kezdődő beavatkozás nélkül a vágányszabályozási munkák nem lennének eredményesen elvégezhetőek.

A vonal több szakaszán szinthibák alakultak ki, és az útátjárók állapota sem megfelelő, az autósok közlekedését jelenleg burkolati hibák teszik nehézkessé a vágányok keresztezésekor, írja a BKK.

A munkával 2730 méter hosszban újul meg a villamosvágány, az útátjárók és a gyalogátjárók, 11 felsővezeték-tartó oszlopot bontanak el és építenek újjá. Emellett 10, 20, valamint 30 kilométer/órás sebességkorlátozások szűnnek meg, a vonal összesen nyolc rövidebb-hosszabb szakaszán, amelynek köszönhetően lényegesen gyorsul majd az utazás.

A pályafelújítás a BKK és a BKV között létrejött közszolgáltatási szerződés éves beruházási forrásából valósul meg. A felújításra kötött szerződés teljes összege (tartalékkerettel együtt) mintegy nettó 365 millió forint.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.