1,5-ös, 105 lóerős dízel az új Mazda2-esben
A díjnyertes testvéréhez, a 2.2 literes SKYACTIV-D dízelhez hasonlóan készül az ősszel bemutatkozó 2-es kisautó saját fejlesztésű gázolajosa is. Sűrítési aránya szintén nagyon alacsony, optimális gyújtási folyamata lendületes vezetést tesz lehetővé a gyorsítás minden szakaszában. A kisebbik térfogatú SKYACTIV-újdonság innovációi közé tartozik a megnövelt tökéletes égési tartomány, a tovább csökkentett belső súrlódás, és az új szigetelési technológia a kisebb lökettérfogat miatt megnövekedett hőveszteségek ellensúlyozására.
Így kivételesen hatékony és tiszta üzemű, kategória-elsőkre jellemzően alacsony fogyasztású és károsanyag-kibocsátású, és teljesíti az Euro-6-os előírásokat mindenfajta költséges kipufogógáz-utókezelés nélkül.
A soros, négyhengeres turbófeltöltésű, közvetlen befecskendezésű aggregát 105 lóerős, maximális forgatónyomatéka 250 Nm, amelyet 1500-as percenkénti fordulatszámtól állít csatasorba. A Mazda2-es megjelenése őszre várható.


