BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az idei Tuning Show Autó-Motor különdíját egy Trabantnak adtuk

Komolyan nézegettük az autót, beszélgettünk, majd előkerült a tulajdonos, Vincze Tamás is és mesélni kezdett. Amit legelőször megemlített, hogy Trabant kabriója teljesen legális, mindent, amit beszerelt és átalakított, azt engedélyeztette, így a forgalmiban is Trabant kabrió szerepel.

Tamás elmesélte, hogy a Trabi engedélyeztetése és a legalizálás szinte több időt vett igénybe, mint az átépítés, de megérte. A munka 2008-ban kezdődött és 2009-ben autózhatott először a nyitott tetejű, új forgalmis autóval. Volt mivel tölteni az időt. Az alvázat 60x40-es zártszelvény kerettel erősítette, a karosszéria felső részét pedig 5/4-es gázcsőből hegesztett keret merevíti.

Tamás az ihletet németországi munkája idején a német Ostermann cégtől merítette, amely kabrió átépítésekkel foglalkozik és a Trabant is a kínálatában van. Ki is használta, hogy képben van, mert a ponyvát és annak a keretét a németektől vásárolta, így nagyban leegyszerűsítette a munkát a fontos alkatrész beszerzésével.

Persze a kocsi átalakítása nem merült ki a „kabriósításban”. Bármennyire is kétüteműnek tűnik, de ez a Trabi négyütemű, csupán a modernizált karosszériaelemeit Tamás átszerelte a kétüteműére. Így a motorháztetőt, a hűtőmaszkot, a köténylemezt, a lökhárítókat, a hátsó lámpákat, és a jobb hátsó sárvédőt, amelyen eredetileg ott volt a tanknyílás. Most a csomagtartóban lévő tankot a csomagtérfedél felnyitásával lehet tölteni.

Jutott energia olyan dolgokra is, mint az első lámpák cseréjére a Golf I-es vízüveges fényszóróira, és hátul is fehér indexes a lámpasor. A 80-as éveket idéző sport-tükrök Opel Mantáról valók. Bár Tamás nem volt nagyon közlékeny a négyütemű motor kapcsán, kívülről annyit látni, hogy sportlégszűrőt szerelt rá és hengerenkénti leömlős kipufogórendszert szabtak a kocsi alá. Amúgy annyit mondott, hogy a hengerfejen mókoltak, s hogy kicsit több benzint kap – érthető, hiszen valami titoknak is kell maradnia...

Elölre a Golf I GTI féktárcsáit szerelték fel, ami éppen elfér a Trabi 13 colos kerekei alatt. Az AMTS-en 13 colos fehérre fújt könnyűfémfelniket viselt az autó 175/50 R13-as gumikkal, de Tamás megjegyezte, hogy a kedvence a Trabant versenyfelni, csak az épp felújításra vár. Érdemes megjegyezni, hogy a télen fontos felszereléssel bővült a kabrió Trabi repertoárja: állítható magasságú légrugós rendszert szereltek alá! Elöl FK Edition3-as sportülésekben lehet ülni, körben mindent újrakárpitozott Tamás. A műszerfalat hangfalselyemmel vonta be, és ide szerelte a légrugós rendszer vezérlőegységeit, kontrollműszereit. Újragyártotta az ajtópaneleket és a hátsó könyöklőket, mindbe beszabott egy-egy háromutas JBL hangszórót, plusz az elsőkbe csipogókat. Ezeket hajtja az Alpine fejegység, de nem ám magában, előbb a hátsó ülés mögé rejtett két JBL erősítőbe futnak a jelek. Onnan jutott annyi kimenet, hogy a csomagtartóban lakó mélyládát is meghajtsák.

Az egész Trabant-projektben nem csak az az elismerésre méltó, hogy emléket állít egy korszaknak, valamint legális átépítésként jó példát mutat és sok ötletet vonultat fel, hanem, hogy javarészt a tulajdonos munkájának köszönhető a végeredmény. Még egyszer gratuláció a négykerekűhöz!

Gazdára lelt a nyereményautó

2014 tavaszán minden eddiginél több, 44 000 látogató volt kíváncsi az AMTS-re, ahol a szervezők a teljes árú jegyet vásárlók között egy tuningolt VW Eos-t sorsoltak ki. A nyitható tetejű kocsit egy hódmezővásárhelyi házaspár nyerte, ők először voltak a show-n. Bujáki Istvánné jegyét húzták ki a sorsoláson, az autót persze a férjével együtt vitte el: sofőrrel stílusosabb. A kocsit a Porsche Hungaria Volkswagen átadótermében a Tuning Show szervezőjétől, Nokta Balázstól vehették át, de az átadáson az Autós Nagykoalíciót is képviselte az elnök Knezsik István, a VW-t pedig Kazi Róbert marketing igazgató.

Knezsik megemlítette, hogy a célja, hogy az AMTS szépen átvegye az egykori Budapesti Autószalon szerepét, amely felé jól halad, hiszen idén már 22 autómárka képviseltette magát.

Knezsik megemlítette, hogy a célja, hogy az AMTS szépen átvegye az egykori Budapesti Autószalon szerepét, amely felé jól halad, hiszen idén már 22 autómárka képviseltette magát. -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.