BUX 39,352.08
+0.24%
BUMIX 3,714.21
-0.90%
CETOP20 1,755.75
+0.47%
OTP 8,158
+0.07%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-2.33%
0.00%
ZWACK 18,700
+0.27%
0.00%
ANY 1,560
-0.95%
RABA 1,075
-2.27%
+1.39%
-1.54%
-0.65%
+1.48%
+1.44%
+2.38%
-4.24%
0.00%
+2.70%
OTT1 149.2
0.00%
-1.36%
MOL 2,902
-1.02%
-2.44%
ALTEO 2,350
-0.84%
-8.11%
-2.37%
EHEP 1,020
+2.00%
0.00%
0.00%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
+0.26%
-2.69%
-3.32%
0.00%
-2.23%
-0.83%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
-0.90%
NAP 1,238
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Az idei Tuning Show Autó-Motor különdíját egy Trabantnak adtuk

Komolyan nézegettük az autót, beszélgettünk, majd előkerült a tulajdonos, Vincze Tamás is és mesélni kezdett. Amit legelőször megemlített, hogy Trabant kabriója teljesen legális, mindent, amit beszerelt és átalakított, azt engedélyeztette, így a forgalmiban is Trabant kabrió szerepel.

Tamás elmesélte, hogy a Trabi engedélyeztetése és a legalizálás szinte több időt vett igénybe, mint az átépítés, de megérte. A munka 2008-ban kezdődött és 2009-ben autózhatott először a nyitott tetejű, új forgalmis autóval. Volt mivel tölteni az időt. Az alvázat 60x40-es zártszelvény kerettel erősítette, a karosszéria felső részét pedig 5/4-es gázcsőből hegesztett keret merevíti.

Tamás az ihletet németországi munkája idején a német Ostermann cégtől merítette, amely kabrió átépítésekkel foglalkozik és a Trabant is a kínálatában van. Ki is használta, hogy képben van, mert a ponyvát és annak a keretét a németektől vásárolta, így nagyban leegyszerűsítette a munkát a fontos alkatrész beszerzésével.

Persze a kocsi átalakítása nem merült ki a „kabriósításban”. Bármennyire is kétüteműnek tűnik, de ez a Trabi négyütemű, csupán a modernizált karosszériaelemeit Tamás átszerelte a kétüteműére. Így a motorháztetőt, a hűtőmaszkot, a köténylemezt, a lökhárítókat, a hátsó lámpákat, és a jobb hátsó sárvédőt, amelyen eredetileg ott volt a tanknyílás. Most a csomagtartóban lévő tankot a csomagtérfedél felnyitásával lehet tölteni.

Jutott energia olyan dolgokra is, mint az első lámpák cseréjére a Golf I-es vízüveges fényszóróira, és hátul is fehér indexes a lámpasor. A 80-as éveket idéző sport-tükrök Opel Mantáról valók. Bár Tamás nem volt nagyon közlékeny a négyütemű motor kapcsán, kívülről annyit látni, hogy sportlégszűrőt szerelt rá és hengerenkénti leömlős kipufogórendszert szabtak a kocsi alá. Amúgy annyit mondott, hogy a hengerfejen mókoltak, s hogy kicsit több benzint kap – érthető, hiszen valami titoknak is kell maradnia...

Elölre a Golf I GTI féktárcsáit szerelték fel, ami éppen elfér a Trabi 13 colos kerekei alatt. Az AMTS-en 13 colos fehérre fújt könnyűfémfelniket viselt az autó 175/50 R13-as gumikkal, de Tamás megjegyezte, hogy a kedvence a Trabant versenyfelni, csak az épp felújításra vár. Érdemes megjegyezni, hogy a télen fontos felszereléssel bővült a kabrió Trabi repertoárja: állítható magasságú légrugós rendszert szereltek alá! Elöl FK Edition3-as sportülésekben lehet ülni, körben mindent újrakárpitozott Tamás. A műszerfalat hangfalselyemmel vonta be, és ide szerelte a légrugós rendszer vezérlőegységeit, kontrollműszereit. Újragyártotta az ajtópaneleket és a hátsó könyöklőket, mindbe beszabott egy-egy háromutas JBL hangszórót, plusz az elsőkbe csipogókat. Ezeket hajtja az Alpine fejegység, de nem ám magában, előbb a hátsó ülés mögé rejtett két JBL erősítőbe futnak a jelek. Onnan jutott annyi kimenet, hogy a csomagtartóban lakó mélyládát is meghajtsák.

Az egész Trabant-projektben nem csak az az elismerésre méltó, hogy emléket állít egy korszaknak, valamint legális átépítésként jó példát mutat és sok ötletet vonultat fel, hanem, hogy javarészt a tulajdonos munkájának köszönhető a végeredmény. Még egyszer gratuláció a négykerekűhöz!

Gazdára lelt a nyereményautó

2014 tavaszán minden eddiginél több, 44 000 látogató volt kíváncsi az AMTS-re, ahol a szervezők a teljes árú jegyet vásárlók között egy tuningolt VW Eos-t sorsoltak ki. A nyitható tetejű kocsit egy hódmezővásárhelyi házaspár nyerte, ők először voltak a show-n. Bujáki Istvánné jegyét húzták ki a sorsoláson, az autót persze a férjével együtt vitte el: sofőrrel stílusosabb. A kocsit a Porsche Hungaria Volkswagen átadótermében a Tuning Show szervezőjétől, Nokta Balázstól vehették át, de az átadáson az Autós Nagykoalíciót is képviselte az elnök Knezsik István, a VW-t pedig Kazi Róbert marketing igazgató.

Knezsik megemlítette, hogy a célja, hogy az AMTS szépen átvegye az egykori Budapesti Autószalon szerepét, amely felé jól halad, hiszen idén már 22 autómárka képviseltette magát.

Knezsik megemlítette, hogy a célja, hogy az AMTS szépen átvegye az egykori Budapesti Autószalon szerepét, amely felé jól halad, hiszen idén már 22 autómárka képviseltette magát. -->

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek