A világ leghosszabb vasútvonala épülhet ki annak köszönhetően, hogy Oroszország Dél-Koreáig vezetné le a transz-eurázsiai vasutat, a két Korea bevonásával.
A projekt révén az eddig idő harmada elég lehet az Európa és Dél-Korea közötti áru szállítására, írja a Russia Today, most ugyanis a két térség közötti szállítmányok a Szuezi-csatornán keresztül zajlanak. A tervről csütörtöki, vlagyivosztoki tárgyalásai után beszélt Alekszander Galuska Oroszország távol-keleti fejlesztésekért felelős minisztere, illetve Vlagyimir Jakunyin, az Orosz Vasutak vezérigazgatója. A beruházás révén az évi 17 ezermilliárd dolláros gazdaságú Európával közvetlen összeköttetése lenne a koreai félszigetnek, Oroszország pedig az Európa és Ázsia közötti fő tranzit-útvonallá válna.
Az Orosz Vasutak már beindította közvetlen szállítását Hamburg és a kínai Csengcsou között. A Kazahsztánon, Oroszországon, Fehéroroszországon és Lengyelországon át haladó út 15 napig tart. Tavaly szeptemberben már újranyitotta az Észak-Koreába vezető, legutolsó oroszországi állomás, Haszan, illetve az észak-koreai Radzsin közötti, 54 kilométeres vonalat. A kilencezer kilométeres oroszországi vonal koreai meghosszabbításának főként az észak-koreai része lesz kihívás az ottani vasutak rossz állapota miatt. A vonatok csak óránként 20 kilométeres sebességgel haladhatnak a síneken, sok helyen még annyival sem.
Bejelentették, hogy a síneket a legnagyobb orosz acélgyár, a Mecsel fogja szállítani a projekt első szakaszához, a másik nagy partner a dél-koreai Hyundai Építőipari Vállalat lehet.