Az 1986-ban felavatott Hungaroring történetében hosszú évek teltek el, hogy a Forma-1 futamot leszámítva gyakorlatilag üres volt a terület. A 2010-ben felállt új menedzsment által kidolgozott pályahasznosítási koncepció révén azonban május elején negyedszer adott otthont a Ring a FIA Túraautó Világbajnokság, a WTCC futamának, május végén pedig huszonhat éves szünet után visszatért a Hungaroringre a német túraautó-bajnokság mezőnye is – mondta el Varga Balázs, a Hungaroring Zrt. pénzügyi igazgatója a Világgazdaság által szervezett „Tudatos és gazdaságos vezetés az utakon és az üzleti életben” elnevezésű konferencián, ahol egyebek között a versenypálya üzemeltetés üzleti modelljét is megismerhették a résztvevők.
A német túraautó-bajnokság, a DTM magyar futamára 33 ezren voltak kíváncsiak május elején, ugyanakkor az sem mellékes, hogy a DTM vezetősége is meg volt elégedve a pálya állapotával, a technikai felszereltséggel és a rendezés minőségével. Pedig a verseny nagy kihívást jelent a rendezőknek, hiszen ennek a sorozatnak talán még a Formula-1-nél is több betétfutama van, ezért minden szempontból alaposan fel kell készülnie a stábnak.
Jóllehet a pályán egyre több sporteseményt tartanak, de változatlanul a Forma-1 futam a legfontosabb. Tavaly a nagydíj három napja alatt 257 ezren látogattak ki Mogyoródra és a nézők egynegyede magyar volt. Idén kevesebb nézőre számítanak a szervezők, részben azért, mert világszerte mérséklődik a Forma-1 nézettsége, részben pedig azért, mert az idén visszatérő Osztrák Nagydíj sok nézőt vont el, és sok külföldi nem megy el mindkét eseményre.