BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Coming out - Ezért jár jól egy cég a vállaltan meleg dolgozókkal

Hogy a Pride hetében sok cikk szól a toleranciáról és a melegek elfogadottságáról, abban nincs semmi meglepő. John Browne, a BP egykori vezérigazgatója azonban ezúttal nem társadalmi kérdésekről írt. A CNN honlapján megjelentetett cikkében azt taglalja, mennyire jól járhat egy vállalat azzal, ha engedi a meleg dolgozóinak, hogy vállalják fel önmagukat, sőt, ha erre is biztatja őket.

Browne különösen érintett ebben a témában: ő maga sokáig titkolta, hogy meleg, akkor is, amikor a BP vezérigazgatója volt. Ez idáig még az ő magánügye, csakhogy egyszer, amikor egy bírósági tárgyaláson ez szóba kerül, tanúként is letagadta, hogy meleg - így amikor coming outolt, kiderült, hogy hamisan tanúzott. Ezért le kellett mondania a cége vezetéséről. Most arról ír: azóta is bánja, hogy hazudott.

A cégek vezetőinek szerinte nem csak erkölcsi felelősségük a meleg munkavállalóikkal szemben, hogy támogassák őket az őszinteségben, hanem a vállalatot is sikeresebbé tehetik így. Mint írja, valóban aggodalomra ad okot, hogy mekkora rejtett költségei vannak a rejtőzködőknek. Ha a dolgozóknak engedi a cég, hogy önmaguk legyenek, akkor boldogabbak lesznek, produktívabbá válnak, és több profitot termelnek a vállalatnak - írja.

Szerinte a vezetők fontos feladata megnyerni a heteroszexuális többséget is, hogy nyitottak legyenek. Csakis a heteroszexuálisok tudnak biztonságot környezetet teremteni, ahol a melegek is felvállalhatják magukat - folytatja. Ekkor pedig mindkét fél láthatja, hogy nincs semmi oka félni a coming outtól.

Hetvenhét ország még mindig van a világon, ahol a homoszexualitás bűn. Az ott is jelen lévő multinacionális vállalatok a törvényt természetesen nem tudják megváltoztatni - fogalmaz Browne. De a kapukon belül olyan környezetet teremthetnek, amelyből ha sok lesz, az hosszú távon is segíthet nyitottabb hellyé tenni az országot.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.