BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Négyszáz lóerővel spórol majd a Volvo XC90-es

Virtuális összkerékhajtást kap a második Volvo XC90-es csúcsmodellje, a 400 lóerős benzin-elektromos kábeles hibrid változat. A Volvo számrendszerében a T8-as jelzést kapja az új hajtás, amelynél a kocsi orrában dolgozó, kompresszoros-turbós 2,0 literes négyhengeres benzines (320 LE) munkáját a hátsó tengelyre épített, 80 LE teljesítményű elektromotor segíti. Az eredmény 400 lóerős és 640 Nm-es rendszerteljesítmény. Ráadásul nem egyszerű, hanem kábeles hibridről van szó, a hiányzó kardántengely helyére épített lítium-ion akkumulátorban nagyjából 40 kilométer megtételére elegendő energiát lehet tárolni – ez egyébként visszalépés, hiszen a jelenleg megvásárolható V60 Plug-In Hybrid 60 kilométert tud helyi károsanyag-kibocsájtás nélkül megtenni.

A Volvo XC90-es motorkínálata egyébként a D4 (190 LE/400 Nm, mintegy 5 l/100 km), D5 (225 LE/470 Nm, 6 l/100 km) dízelekből és a T5 (254 LE/350 Nm) és T6 (320 LE/400 Nm) motorokból áll majd, ezt koronázza meg a T8 Twin Engine elnevezésű kábeles hibrid.

A 400 LE/640 Nm teljesítményhez 2,5 l/100 km-es szabványos fogyasztás tartozik.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.