BUX 43,662.95
-1.10%
BUMIX 3,808.63
+0.43%
CETOP20 1,884.01
+0.01%
OTP 9,358
-1.70%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-0.29%
0.00%
ZWACK 17,500
+1.16%
0.00%
ANY 1,565
-0.95%
RABA 1,120
+1.82%
0.00%
+0.78%
0.00%
+1.43%
-1.17%
-6.53%
+0.90%
0.00%
+0.43%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,886
-2.30%
+0.39%
ALTEO 2,950
+3.51%
0.00%
+0.22%
0.00%
-5.08%
+0.80%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
-0.44%
+0.51%
+0.43%
-1.21%
-2.86%
+1.93%
+0.92%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,190
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Nem volt riválisa a vb-döntőnek - nézettségi versenyt nyert

Utcahosszal nyerte a nézettségi versenyt a július 7. és július 13-a közötti héten a brazília labdarúgó világbajnokság döntőjének köztévés közvetítése.

„A vb kezdete óta eltelt egyhónapos időszakban az M1 a legnézettebb hazai televíziós csatorna volt; a vb adásmeneteire több, mint 7,3 millió fő volt kíváncsi, de a csatorna piacvezető lett a hirdetők körében kiemelt figyelmet élvező 18-49 éves korosztályban is” – közölte az MTVA. A német sikerrel zárult, hosszabbításos döntőre több, mint 3 millió 350 ezer néző volt kíváncsi, azaz a magyar lakosság 37,2 százaléka kapcsolt az M1-re. A mérkőzés átlagos nézettsége 1 millió 868 ezer fő lett.

A döntő idejében tévéző férfiak 58,9 százalék, a nők 37,4 százaléka a szurkolást választotta esti programul, így a mérkőzés átlagos közönségaránya 47,8 százalék lett. Mivel a Nielsen által végzett műszeres közönségmérés csak az otthonokban zajló tévénézést vizsgálja, a fenti eredmények nem mutatják a vébédöntő teljes hazai közönségének nagyságát. A nyilvános vetítések által elért tényleges közönség nagysága továbbra is csak megtippelhető. Korábbi kutatások szerint többszázezer fős az a kör, amely például az előző foci vb döntőjét nem otthon, hanem szurkolói klubban, nyilvános vetítéseken, éttermekben vagy barátoknál nézte.

A nyár beköszöntével alaposan visszaesett a tévéműsorok nézettsége. A meccseken kívül egyedül a Tények nézettsége haladta meg az egymillió nézőt a teljes lakosság körében, pedig korábban akár két, három műsor is elérte ezt a szintet. Jellemző, hogy a top10-be ezúttal már kevesebb, mint 700 ezer nézővel is be lehetett kerülni.

A két vezető kereskedelmi televízió egyaránt négy-négy műsorral szerepel a legjobbak között. Az adatokból úgy tűnik, hogy a július 13-i döntő jó hatással volt a köztévé meccs előtti híradójának nézettségére is, amely a nyolcadik helyre jött fel a listán, és valamivel többen látták, mint az RTL Klub heti legnépszerűbb híradóját kedden. A TV2 ezúttal leszorította a dobogóról a riválisát, hiszen a vb-döntő mögött a második és a harmadik pozíció is az övé lett.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek