BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Stratégiaváltás és siker

A hét végén újra a Hungaroringre látogatott a csúcsautóiról híres International GT Open sorozat. Májusban és júniusban már volt egy-egy WTCC és DTM hétvége is, ám nem volt mindig ilyen forgalom Mogyoródon: régebben 11 hónapon át kihasználatlan volt a pálya

Az 1986-ban felavatott Hungaroring történetében hosszú évek teltek el, amikor a Formula 1 futamot leszámítva gyakorlatilag üres volt a terület. A Hungaroring Sport Zrt. ugyanis nem eredmény-orinetált struktúrában működött 2010-ig. A 2010-ben felállt új menedzsment által kidolgozott pályahasznosítási koncepció révén azonban május elején már negyedszer adott otthont a Ring a FIA Túraautó Világbajnokság, a WTCC futamának, június elején pedig huszonhat éves szünet után tért vissza a Hungaroringre a Német Túraautó-Bajnokság, a DTM mezőnye – mondta el Varga Balázs, a Hungaroring Sport Zrt. gazdasági igazgatója a Világgazdaság által szervezett „Tudatos és gazdaságos vezetés az utakon és az üzleti életben” elnevezésű konferencián, ahol egyebek között a versenypálya-üzemeltetés üzleti modelljét is megismerhették a résztvevők.

A Zrt. által az elmúlt években megvalósított hatékonyságnövelő és költségcsökkentő intézkedéseknek köszönhetően, valamint a sikeres tárgyalások és az állami szerepvállalás eredményeként egy éve 2021-ig meghosszabbították a FIA Formula 1 rendezői szerződést. Mert jóllehet a pályán egyre több sporteseményt tartanak, de változatlanul a Formula 1 Magyar Nagydíj futam a legfontosabb a cég számára. Tavaly a verseny alatt összesen 247 ezren látogattak ki Mogyoródra, amelyre már a nézők 15-20 százaléka érkezett itthonról. Idén kevesebb nézőre számítanak a szervezők, részben azért, mert világszerte mérséklődik a Formula 1 nézettsége, részben pedig azért, mert az idén visszatérő Osztrák Nagydíj sok nézőt vont el, és sok külföldi nem megy el mindkét eseményre. Amint Varga Balázs elmondta, évente hozzávetőleg 220 napon fogadhat járműveket a pálya, miután a november és március közti időszakban nem biztonságosak az útviszonyok ahhoz, hogy versenytempóban lehessen körözni az aszfaltcsíkon. A nagyobb események előtt és után pályazár van, amikor telepítik illetve leszerelik az előírt pályafelszereléseket, így évente 30-40 nappal rövidül az a bizonyos 220 napos periódus, amikor a pálya nyílt napokat tarthat, illetve amikor külföldi partnerek bérelhetik ki a pályát, amelyből egyébként – a kiemelt versenyeken túl – a Hungaroring Sport Zrt. legnagyobb bevétele származik.

Amikor Kubica még indult a Formula 1-ben, közel 40 ezer lengyel vett jegyet miatta a Magyar Nagydíjra. Ugyanilyen fontos a pálya számára – mondta Varga Balázs –, hogy a hazai versenyző, Michelisz Norbert folyamatosan sikereket ér el a WTCC-ben, amelyre idén is közel 60 ezren látogattak el, döntően Magyarországról. A Hungaroring tudatosan építi a kiemelt versenyek és a pályahasznosítás eseményeivel Magyarország turisztikai imázsát, és járul hozzá ezáltal is a nemzetgazdasági szintű bevételek növekedéséhez. A társaság munkájának eredményeként most hétvégén – két év után – újra a Hungaroringre látogatott a csúcsautóiról híres, Ferrarikat, Corvetteket és Porschékat felvonultató International GT Open sorozat, amelynek betétfutamaiként az Euroformula Open és a Radical European Masters bajnokság indulóit is megcsodálhatták a kilátogatók.

A Német Túraautó-Bajnokság, a DTM magyar futamára 33 ezren voltak kíváncsiak június elején, ugyanakkor az sem mellékes, hogy a DTM vezetősége is meg volt elégedve a pálya állapotával, a technikai felszereltséggel és a rendezés minőségével. Pedig a verseny nagy kihívást jelentett a szervezőknek, hiszen ennek a sorozatnak talán még a Formula 1-nél is több betétfutama van, ezért minden szempontból alaposan fel kellett készülnie a stábnak.

A Hungaroring Sport Zrt. sportszakmai és turisztikai elkötelezettsége mellett megemlítendő még, a társadalmi szerepvállalás részeként a Groupama Garancia Tanpálya Vezetéstechnikai Centrum Kft.-vel – a Hungaroring leányvállalatával – közösen elindított „Miniring” program, amely a gyermekek tudatos, balesetmentes közlekedésre neveléséről szól.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.