BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kaliforniában tovább épül a vasútvonal

Az Egyesült Államokban működik a világ leghosszabb vasúthálózata a railway-technology.com összeállítása szerint.

A 250 ezer kilométernyi vonal körülbelül 80 százalékán közlekedhetnek tehervonatok, 538 pályán, amiből hét első osztályú, 21 regionális és 510 helyi. Ezeket magántársaságok üzemeltetik, a legnagyobbak közé a Union Pacific Railroad és a BNSF Railway tartoznak. Személyszállítás 35 ezer kilométernyi sínen folyik az USA-ban.

Az Amtrak országos vasúti személyszállító társaság több mint 30 vonalon köti össze 46 amerikai tagállam 500 városát. Az USA-ban a tervek szerint 2030-ig négy lépcsőben felépül 27 ezer kilométernyi nagy sebességű vasúti pálya, a kaliforniai beruházás az idén indul. A másik három Chicago és Indianapolis vagy St. Louis közötti, a texasi, és az északkeleti folyosó.

A 100 ezer kilométeres pályával rendelkező kínai vasúton a szolgáltatást a Kínai Állami Vasúttársaság nyújtja, ez tavaly 2,08 milliárd utast szállított és 3,22 milliárd tonna árut továbbított. A kínai országos hálózatot 2050-re 270 ezer kilométeresre bővítenék. A 100 ezer kilométernyi pályából 10 ezer kilométernyi máris nagysebességű, ez a maga nemében messze a leghosszabb a világon, ráadásul 2020-ra 50 ezer kilométeresre hosszabbítanák meg. Szintén a leghosszabb a 2298 kilométeres Peking-Kuangcsou közötti, nagysebességű pálya.

A 85,5 ezer kilométer hosszú oroszországi hálózaton a helyi állami társaság, az Orosz Vasutak szerelvényei futnak, ezek 2013-ban 1,08 milliárd utast és 1,2 milliárd tonna árut vittek. Az orosz vasút 12 fővonalból áll, közülük a leghosszabb a Moszkva és Vlagyivosztok közötti, 9289 kilométeres transz-szibériai vasút. A 2009-ben átadott, Moszkva és Szentpétervár közötti, Szapszan nevű nagysebessségű vasút egyelőre nem hozta a várt sikert, mert sok utas továbbra is a lassabb járatokat választotta. 2015-re szeretnék 3,5 milliárd dollárból kiépíteni a Moszkva, Kijev, Minszk és Kurszk közötti nagysebességű vonalat. (A tervet nyilván parkolópályára küldte a mostani politikai helyzet.)

Európában a leghosszabb a német állami Deutsche Bahn 41 ezer kilométeres hálózata, amelynek körülbelül a 80 százaléka használható teherszállításra és 99 százaléka nagy távolságú személyszállításra.

A magyarországi vasúti pályák együttes hossza 7275 kilométer, amiből 1180 kilométer kétvágányú, és 2633 kilométer villamosított. Az állami tulajdonú MÁV tavaly 42,8 millió utast szállított, sínjein 140 ezer tehervonat közlekedett.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.