A kompresszió- és a veszteségmérés a két legalapvetőbb szerelői mérési módszer, amelyből egy motor átlagos állapotára, kopottságára lehet következtetni. Mindkét esetben a gyertyákat távolítják el, a gyertyanyílásra illesztik a műszert, illetve a műszer csatlakozóját. A kompresszióméréskor azt vizsgálják, hogy az adott henger dugattyúja az alsó holtpontból a felső holtpontba való eljutása alatt milyen nyomást hoz létre. Ha kopott a motor (szelep, szelepülék, gyűrű, hengerfal), nem képes a jó állapotban jellemző nyomásérték létrehozására. A kompressziómérést hengerenként végzik, akárcsak a veszteségmérést. Ekkor azt mérik, hogy a motort átforgatva az adott hengerből a kívülről bejuttatott levegő nyomása hogyan változik. Gyakorlott szerelő meg tudja állapítani, hogy szelepfészek/szelep, vagy gyűrű- illetve hengerfalkopás lehet a hiba.
Abban minden esetben biztos lehet a jármű tulajdonosa, hogy nem lesz olcsó a javítás, hiszen a pontos hibaok megtalálásához is jó eséllyel meg kell bontani a motort, nem is beszélve a javításról. Manapság ráadásul egyre több dugattyúgyűrűt használnak a konstruktőrök, amelyeket nagyobb erővel szorítanak neki a hengerfalaknak – az új erőforrásoknál különösen fontos a megfelelő olaj és az előírás szerinti olajcsere-periódus alkalmazása, ellenkező esetben fokozott kopás léphet fel. A hengerfej levételekor célszerű rögtön a teljes hengerfejet felújítani, nem csak mondjuk a problémás szelepeket cserélni és becsiszolni; ebben az esetben olyan magas a munkadíj, hogy még ezzel a pluszkiadással is gazdaságosabban jövünk ki hosszú távon nézve az autónk fenntartását.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.